וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסם המכרז להקמת הערוץ למורשת ישראל

4.3.2012 / 10:40

שידורי הערוץ ימומנו ממכירת פרסומת ומשדרי חסות, ועל הניגשים למכרז להציג הון עצמי של 24 מיליון שקלים. שר התקשורת כחלון: "הפעלת הערוץ תתרום לפלורליזם בחברה הישראלית"

המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין פרסמה היום (ראשון) את המכרז להקמת ערוץ למורשת ישראל. הקבוצה הזוכה במכרז תקבל רישיון לשידור הערוץ בשידורי חברות הכבלים והלוויין, וכן בחבילת עידן+.

מדובר במכרז השני שיוצא עבור הערוץ. בשנת 2004 פרסמה המועצה מכרז דומה בו זכתה קבוצת "אלף מורשת תקשורת בע"מ", אולם לאחר מספר דחיות בהעלאת הערוץ התברר כי אין ביכולתה של הקבוצה הזוכה לעמוד במשימת העלאת הערוץ, ולכן זכייתה בוטלה.

"שידורי הערוץ יקיפו מגוון רחב של נושאים, הקשורים למורשת ישראל, לדת היהודית, להיסטוריה, לתרבות ולמסורת של העם היהודי בתפוצות ובמדינת ישראל, בהתחשב בהוויה התרבותית והחברתית של הציבור היהודי, על כל מרכיביו וגווניו", נכתב במכרז בהתייחס לאופי הערוץ. "בשידורי הערוץ תינתן במה לאמנים, ליוצרים וליצירה המקורית במדינת ישראל, במכלול רחב של תחומים התואמים את אופי הערוץ וייעודו".

שידורי הערוץ החדש ימומנו ממכירת פרסומת ומשדרי חסות, וממכירה של תוכניות וחלקי תוכניות. בשנה הראשונה לשידוריו יהיה על הערוץ להשקיע שלושה מיליון שקלים בהפקות מקור ולהעלות את סכום זה במיליון שקלים בכל שנה עד לסכום של שמונה מיליון שקלים. על הניגשים למכרז להציג בפני המועצה הון עצמי של 24 מיליון שקלים, ועלות הערבות לקיום תנאי הרישיון היא שלושה מיליון שקלים. הרישיון יינתן לתקופה של עשר שנים.

מאז החליט שר התקשורת משה כחלון להרחיב את מספר הערוצים המשודרים על גבי הממיר הדיגיטלי לשמונה עשר ערוצים הכוללים את הערוץ בשפה הרוסית, ערוץ המוזיקה הישראלית וערוץ מורשת ישראל - קבוצות רבות הביעו התעניינות בהשתתפות במכרז להקמת הערוץ ובהן בעלי עסקים מן המגזר החרדי. שר התקשורת מסר הבוקר כי "ערוץ מורשת, כמו גם ערוצים ייעודיים נוספים, הוא צורך חיוני במדינה רב-תרבותית כמו ישראל. הפעלתו של הערוץ תתרום לפלורליזם בחברה הישראלית, לגוון התכנים על המסך, ותיתן ביטוי ראוי למורשת היהודית".

"יש לקוות כי ערוץ יעודי למורשת ישראל ימלא חוסר תוכניתי המתקיים בימים אלה בטלוויזיה המסחרית והרב ערוצית ויהווה חלופה תרבותית ראויה לתוכניות הריאליטי ולשלטון הרייטינג", מסר הבוקר יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין, ניצן חן. "התנאים שנכללו במכרז, ובייחוד בכל הקשור לאפיון הערוץ, השקעה בהפקות מקור והאפשרות להפצה באמצעות תחנת שידור ספרתית (D.T.T), יש בהם כדי לשפר את הסיכוי כי ערוץ ייעודי למורשת ישראל, קום יקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully