וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקדמות במו"מ בין ועד עובדי "הארץ" להנהלה

4.3.2012 / 17:07

ועד העובדים של עיתון הארץ עדכן את העובדים בדבר מספר סיכומים מול ההנהלה, בעיקר בנוגע לשיתוף מוקדם מצד ההנהלה בצעדים כמו פיטורים, סגירה ואיחוד של חלקי העיתון

התקדמות במשא ומתן בין ועד עובדי הארץ לבין הנהלת העיתון. היום (ראשון) עדכן הוועד את העובדים בתוצאות המשא ומתן עם ההנהלה עד כה לאחר שלקראת סוף השבוע שעבר התקיימה פגישה בין נציגי הוועד לבין מו"ל העיתון עמוס שוקן, המנכ"ל רמי גז, הסמנכ"לית נורית דרנגר ומנהלת משאבי אנוש ענת לבני. בחודש שעבר הכריז ועד העובדים על סכסוך עבודה בעיתון, זאת על רקע צעדים חד צדדים שעשתה ההנהלה וגרמו להרעה בתנאי העסקתם של עובדים.

אחת הסוגיות המרכזיות בסכסוך הייתה הדרישה מההנהלה להודיע לוועד בטרם ביצוע שינויי העסקה, כפי שסוכם עוד ביום סכסוך העבודה הקודם בשנת 2009. פיטורי העורכים והכתבים בספורט, קיצוץ משמרות הגרפיקה ולפחות מקרה פיטורים נוסף – נעשו בלי עדכון הוועד, בלי שיתוף העובדים ובלי כל התראה מוקדמת", טענו בוועד – והודיע כי בנושא זה יש הסכמה וההנהלה הסכימה לעדכם בכל שינוי כזה בעתיד. כמו כן הסכימה ההנהלה לעדכן את הוועד שלושה שבועות לפני שייצאו לפועל שינויים בעיתון כגון איחוד או סגירה של מוספים, כפי שהתבצע עם מוסף הספורט אשר נסגר לפני מספר שבועות ואוחד עם עמודי הכותרות.

עוד דרשו בוועד כי בטרם מתבצע לעובד שימוע תימסר להם על כך הודעה חודש מראש. ההנהלה הסכימה לעדכן את הוועד שבועיים מראש, וזאת לאחר שבוצעה פנייה לא פורמלית אל העובד העומד בפני פיטורים. "ממש לא חשבו שזה מעניין אותנו", מסרו בוועד, שם מרוצים מההסדר החדש.
נושא מרכזי נוסף היה הקמתו של פורום משותף להנהלה ולוועד שייפגש באופן שוטף. הוחלט על הקמת פורום כזה שייפגש פעם בחודש ויעלה בפני ההנהלה סוגיות מרכזיות. פגישתו הראשונה תיערך, כאמור, ביום שלישי.

סוגיית ניוד העובדים בתוך הקבוצה הייתה גם היא קריטית עבוד ועד העובדים, שם טענו כי מחסור בפונקציה של משאבי אנוש בעיתון הביאה למצב של " דלת מסתובבת - פיטורים ביד אחת, וגיוס ביד השני". כעת התקבלה הדרישה וההנהלה הודיעה כי תגייס עובד שתפקידו יהיה לאגד צרכים ממחלקות שונות, לפרסם משרות פנויות ולדאוג לפיתוח כוח אדם בעיתון. בין הסוגיות שידונו ביום שלישי תהיה גם דרישת הוועד להפסקת מיקור חוץ לסטודיו חיצוניים של עבודות גרפיקה ומוספים פרסומיים והעברת העיצוב לגרפיקאים של העיתון.

"חשוב להבהיר שההסכמות טרם נחתמו עם ההנהלה", הודיעו היום נציגי הוועד לעובדים. "אז בואו נראה איפה אנחנו נמצאים, כדי שנוכל להחליט כיצד להמשיך: האם ניתן להיות מרוצים ולסגור עניין? האם להמשיך את המשא ומתן בפגישות עם ההנהלה, כמו זו שמתוכננת לנו ביום שלישי? ואולי יש צורך להחריף את המהלכים, ולצאת לצעדים ארגוניים?".

בחודש שעבר הכריזו העובדים כי אם דרישותיהם לא ייענו, יפתחו בהשבתה של העיתון. מו"ל העיתון עמוס שוקן ענה להם אז במכתבו: "המטרה בצעדים שלנו בשנים האחרונות וגם עכשיו, היא לעשות כל שביכולתנו כדי להבטיח ש'הארץ' ימשיך למלא את תפקידו בחברה הישראלית זמן רב ככל הניתן, ואף ימשיך להיות מקום עבודה לעובדיו. ההצלחה במשימה הזו כלל לא מובטחת לנוכח ההתפתחויות הטכנולוגיות והתחרותיות בענף התקשורת, שבחודשים האחרונים נוספה להם הירידה החדה בתקציבי הפרסום", כתב שוקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully