וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מניעת תכנים מזיקים בטלוויזיה באינטרנט - בחקיקה"

6.3.2012 / 18:28

הוועדה לזכויות הילד דנה בהסדרת שידורי התכנים הטלוויזיונים וביקשה ממשרד התקשורת - שנציגו כלל לא הגיע לדיון - ליזום חקיקה כוללת בנושא

משרד התקשורת לא שלח נציג (שלישי) לדיון על הסדרת שידורי טלוויזיה באינטרנט, אף שהמשרד חבר בצוות מקצועי המשותף לו ולמועצה לשידורי כבלים ולוויין, אשר בוחן את הסוגיה בחודשים האחרונים. באחרונה הוחלט על הקמת "צוות המשך" שיפעל ליישום ההמלצות בנושא ולקידום של הרגולציה בשוק השידורים הקיים, על מנת להחיל אותה גם על שידורים "מעין טלוויזיוניים" באינטרנט.

על פי נתוני סקר TIM, 44% מהגולשים בישראל עושים שימוש באינטרנט כדי לצפות בתכניות טלוויזיה, ומעל 50% מהצעירים בגילאי 13-29 צופים בתכני טלוויזיה ישראלים באינטרנט. תכני ערוץ 10 משודרים באתר נענע10, תכני זכיינית ערוץ 2 קשת משודרים באתר mako ותכני רשת אשר הועברו עד לא מזמן באתר ynet עברו באחרונה לאתר עצמאי.

בדיון שהתקיים בוועדה לזכויות הילד השתתפו בין היתר עודד טל, מנהל לוח השידורים של ערוץ 10 ומיכל ריבלין, מנהלת מחלקת ערוצים והרגולציה של HOT, לצד נציגים של גוגל ושל איגוד האינטרנט הישראלי.

עם הקמת הצוות, אשר חברים בו יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, ניצן חן, ומנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, הודיע משרד התקשורת כי "הצוות סבור כי הרציונל בהחלת אסדרה (רגולציה, ד.א.) על שידורים טלוויזיוניים תקף גם לגבי שידורים כאלה המועברים במדיה החדשה, וזאת כדי להגן על ערכים ואינטרסים ציבוריים חיוניים כגון עידוד יצירה מקורית ישראלית, הגנה על קטינים, הגנת הצרכן, סיוע לבעלי מוגבלויות, שמירה על כללי אתיקה בשידורים ועוד". המלצות הצוות המקצועי המשותף הוגשו לשר התקשורת משה כחלון באוקטובר 2011.

איגוד האינטרנט הישראלי, מהגופים המתנגדים להמלצות הצוות, מסר לצוות כי "הוא תוהה אם יש ממש ברגולציה כדי להגן על קטינים מפני תוכן פוגעני בהתחשב בכך שמחד תכנים אלה זמינים כיום למכביר ומאידך קיימים כלים פשוטים וזולים למניעת גישה אליהם". הכוונה לאמצעי הגנה בפני גלישה באתרי אינטרנט בעלי תכנים מזיקים לילדים הקיימים כבר כיום וזמינים לציבור הרחב.

בתום הדיון פנתה הוועדה למשרד התקשורת, שכאמור לא נכח בדיון, וביקשה ליזום חקיקה להסדרה כוללת למניעת תכנים מזיקים בשידורי טלוויזיה באינטרנט. במקביל הוועדה תשקול ליזום הצעת חוק פרטית בעניין. "חוק סימון וסיווג שידורי טלוויזיה אינו חל על שידורים המועברים באינטרנט", אמר יו"ר הוועדה זבולון אורלב, "יש לתקן ולהסדיר זאת גם בחקיקה, למרות שהפתרון המועדף הוא הסדרה עצמית וחינוך".

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: ?אנו מתנצלים כי נציגנו לא יכול היה להגיע לדיון, והוא הביע את התנצלותו גם בפני יו?ר הוועדה. עמדתנו הוצגה בדיון, ולמותר לציין כי משרד התקשורת פעיל בוועדות השונות לאורך כל השנה?.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully