וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת העיתונות מבקשת להצטרף להליך של המדינה נגד מקור ראשון

8.3.2012 / 14:34

לטענת מועצת העיתונות, בהליך מול העיתון והצלמת מרים צחי סביב מסירת תמונות של אירועי "תג מחיר", "עשויות להיקבע הלכות חשובות בנושא חיסיון מקורות עיתונאיים"

מועצת העיתונות מבקשת לקחת חלק בהליך המשפטי בין משטרת ישראל לבין צלמת עיתון מקור ראשון מרים צחי. הבוקר (חמישי) הגישה המועצה בקשה לבית המשפט העליון להצטרף להליך של המדינה נגד העיתון במעמד "ידיד בית המשפט".

לפני כחודשיים קיבל בית המשפט המחוזי בירושלים באופן חלקי את ערעורם של העיתון מקור ראשון ושל הצלמת מרים צחי על החלטה קודמת, לפיה יהיה על העיתון למסור למשטרה תמונות שצולמו על ידי צחי בעת אירועי "תג מחיר" סמוך למאחז גלעד. השופט קבע כי מרבית התמונות לא יימסרו, מלבד תמונות המתעדות צמיגים בוערים, שחלקן כבר פורסמו במקור ראשון בימים שלאחר האירועים, והן אינן חושפות את זהות מקורותיה של הצלמת בקרב המתנחלים.

במשטרה דרשו לקבל לידם את התמונות ולהסתייע בהן בחקירה נגד מתנחלים שתקפו כמה מקציני צה"ל, אולם הצלמת ומערכת העיתון סרבו לכך, בטענה כי מדובר בפגיעה בחופש העיתונות. בית המשפט קיבל את עמדת העיתון ולא חייב את הצלמת למסור את כל התמונות, אך המדינה הגישה ערעור על ההחלטה ודיון בנושא ייערך בעוד חודש.

היום נמסר ממועצת העיתונות כי "הסוגיה העולה בתיק זה היא מה ההגנה הנתונה על פי דין למקור עיתונאי, אשר בלעדיה ייפגעו חופש העיתונות וזכות הציבור לדעת". במועצת העיתונות אומרים עוד כי "בהליך עשויות להיקבע הלכות חשובות בנושא חיסיון מקורות עיתונאיים". הבקשה הוגשה לבית המשפט על ידי עו"ד ארנה לין, מ"מ נשיאת מועצת העיתונות, ועו"ד יעל גרוסמן, היועצת המשפטית של המועצה. "הודגש כי המועצה אינה נוקטת עמדה במקרה הספציפי של צחי. המועצה, גוף הרגולציה העצמית של התקשורת הישראלית הפועל מאז שנת 1963, מבקשת להביע עמדתה טרם קביעת הלכות בעלות השפעה על תפקוד העיתונאים בישראל", כך לפי הודעת המועצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully