וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"צ ליוצרים: לא יינתן צו ביניים לרשות השידור

11.3.2012 / 16:04

השופט אליקים רובינשטיין קבע כי כל עוד הנושא נידון בוועדת הכלכלה לקראת חקיקה, אין טעם להתערבות בית המשפט בנושא הקצאת תקציב להפקות מקור ברשות

בג"צ דחה את בקשת ארגוני היוצרים למתן צו ביניים שימנע מרשות השידור לאשר את התקציב הקרוב שלה, אשר יכלול השקעה של 15% בלבד בהפקות מקור. היוצרים דורשים כי המדינה תחייב את הרשות להשקיע 36% מהכנסותיה בהפקות, כפי שדורש החוק, אולם הרשות מבקשת לאשר לה באמצעות חקיקה הגעה הדרגתית לסכום זה תוך חמש שנים. הדיון בעתירתם של היוצרים ימשיך בסוף החודש.

בימים אלה מתקיימים בוועדת הכלכלה של הכנסת דיוני הכנה של התיקונים לחוק רשות השידור לקראת חקיקה. התיקונים בחוק נעשים במסגרת הרפורמה ברשות, אשר חלק מסעיפיה דורשים תיקוני חקיקה. "חוששני כי בנסיבות החקיקה שעל הפרק, אין מקום לטיפול בשעה זו, בשלב זה גם איני רואה מקום לצו ביניים", כתב השופט אליקים רובינשטיין בתשובתו ליוצרים. "חזקה על העותרים שישתתפו בדיוני הועדה בכנסת ויביאו כל תעצומותיהן כולן לפניה".

את העתירה נגד רשות השידור הגישו במשותף שבעה ארגוני יוצרים: פורום היוצרים הדוקומנטריים, ארגון השחקנים בישראל, ואיגודי הבמאים, התסריטאים, המפיקים, העורכים, ואיגוד העובדים בקולנוע ובטלוויזיה.

בשבוע שעבר הצליחו היוצרים לשכנע את ועדת הכלכלה שלא לדון בסעיף בתיקון לחוק רשות השידור אשר משחרר את הרשות ממחויבותה בהפקות תוכן – עד להערכת בג"צ בסוגיה. היוצרים טענו אז כי דיון בנושא, בו בזמן שמתנהל בג"צ, יהווה מחטף: "המדינה ביקשה לדחות את הדיונים בבג"צ כאשר היוצרים היו אמורים להגיש את תשובתם לבית המשפט - אך במקביל היא פועלת לשנות את החוק", אמר בפתח הדיון יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים, אורי רוזנווקס.

היוצרים צפויים להופיע בפני ועדת הכלכלה מחר בבוקר.

david_a@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully