וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימוע לערוץ 10, קשת ורשת על מכירת אייטמים בתכניות

13.3.2012 / 10:27

החוק מתיר שידור פרסומות רק במסגרת זמן הפרסום, ולרשות השנייה ממצאים לגבי קניית אייטמים בתכניות הבוקר של הזכיינים: "נשקול הורדת תכניות". רשת וערוץ 10: פועלים לפי חוק

כל זכייניות הטלוויזיה - ערוץ 10, קשת ורשת - זומנו לשימוע בפני הרשות השנייה ובו ייאלצו להסביר את תופעת מכירת האייטמים בתכניות הבוקר שלהן וכן בתכניות נוספות. תופעת האייטמים הקנויים וריאיונות בתשלום בתכניות הטלוויזיה הישראליות היא תופעה נרחבת המנוגדת לחוק, אולם עד היום לא ניתן לה מענה של ממש. היום מאיימת הרשות השנייה: "נוריד תכניות מהאוויר".

הרשות השנייה אספה לאחרונה ממצאים לגבי תכניות ספציפיות, כשבממצאים הסכמי ההתקשרות של חברות ההפקה ודו"חות תקציביים. התכניות לגביהן נעשתה פניית הרשות הינן תכניות הבוקר של שלושת הזכיינים. התכניות בקשת הן: "יופי של יום", "תהיו בריאים" ו"תכנית הבראה" של קשת; בערוץ 10 מדובר ב"איזה יופי עם נעמה", "משפחה 10", "המקצוענים עם שירה פליקס", ו"בריאות 10"; וברשת התכניות הן "לחיות טוב", "סוד החיים הטובים", "שאלה משפטית", ו"החיים על פי אודטה".

"בכוונת הרשות לטפל ביסודיות בתכניות ובמקרים של מכירת אייטמים בתכניות, להילחם בתופעה ולמגר אותה", מסר מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה. "במסגרת זו, הרשות אף תשקול להוריד תכנית מהאוויר, זאת בנוסף לסנקציות שיינקטו בהתאם לסמכותה. כמו כן, הנושא יובא לדיון נרחב במועצת הרשות השנייה לאחר השימוע".

הרשות השנייה מדגישה כי תופעה זו הינה פסולה ועומדת בניגוד לחוק הרשות השנייה ולכלליה. החוק מתיר שידור פרסומות רק במסגרת זמן הפרסום הנמכר במקבצי פרסומות, למעט במקרים של הענקת פרסים בתכניות, וגם זאת בהתאם לכללים הקובעים את מגבלות העניין.

קשת מסרה בתגובה: "קשת פועלת על פי כללי הרשות השנייה. אנו מתנהלים ישירות מול הרשות ולא באמצעות התקשורת". רשת מסרה בתגובה: "רשת פועלת על פי חוקי הרשות השנייה באופן מלא ומוקפד". ערוץ 10 מסר בתגובה: "אנו פועלים על פי החוק והכללים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully