וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנועת אומ"ץ דורשת: "לגבש כללי אתיקה להשתתפות בריאליטי"

13.3.2012 / 11:57

התנועה פנתה למשרד התקשורת בדרישה כי יתערב בפרשת הכדורים הפסיכיאטריים בבית "האח הגדול" ותקפה את קשת: "עשו שימוש בבני אדם לצרכי רייטינג"

דרישה נוספת לבדיקה של פרשת הכדורים הפסיכיאטריים ב"האח הגדול", הפעם לכיוונו של משרד התקשורת. אחרי שהגופים המפקחים על שידורי קשת, מועצת הכבלים והלוויין המפקחת על ערוץ 20 והרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו המפקחת על שידורי ערוץ 2 הודיעו כי יערכו בדיקות מעמיקות של הסוגיה, דורשת הבוקר (שני) תנועת אומ"ץ ממשרד התקשורת להקים ועדת בדיקה בלתי-תלויה שתורכב מאנשי מקצוע ותגבש כללי אתיקה להשתתפות בתכניות ריאליטי.

לפני שלושה ימים הודיע גם משרד הבריאות כי יבדוק האם נעשה בתכנית שימוש לא אתי בכדורים פסיכיאטריים, והסתדרות הרופאים אף החלה בבדיקה של הנושא. אמש ביקשה זכיינית ערוץ 2 קשת להרחיב את תלונתה נגד העיתון "ידיעות אחרונות", אותה הגישה לפני יותר משנה למועצת העיתונות ולכלול בה את הפרסום בנושא.

תנועת אומ"ץ בראשות אריה אבנרי העבירה ביקורת קשה על הזכיינית. "נראה כי בניגוד לכל אמת מידה מוסרית, חברתית או חוקתית, הגורמים העומדים מאחורי התוכנית עושים לכאורה שימוש בבני אדם לצרכי רייטינג והתעשרות, כאשר השימוש באותם אנשים, מתחיל בהסכמה, ונמשך באמצעות הסכמה המושגת באמצעים מפוקפקים, כאשר המשתתף מאבד הלכה למעשה את האוטונומיה ואת הכשירות להסכים או לא להסכים", נכתב בפנייה שהעבירה התנועה לשר התקשורת משה כחלון. "אין חולק כי לו היה מדובר בניסויי לצרכים מדעיים או רפואיים, היה הדבר נאסר, אף אם תכליתו הייתה קידום המדע והרפואה. קל וחומר שיש לבחון את הנושא כאשר מדובר במטרות נעלות פחות".

"לאור האמור, ועל מנת לבחון את הנושא באופן יסודי, דורשת אומ"ץ להקים לאלתר ועדה מקצועית ציבורית בלתי תלויה, אשר תגבש עמדה באשר לזכות הקיום של התוכנית ו/או תקבע כללי אתיקה שיחייבו תוכניות מסוג זה, ויאזנו בין האינטרסים השונים של הנוגעים בדבר", נכתב.

בתנועה דורשים כי בוועדה שתוקם ישבו נציגים מקצועיים מתחומי הרפואה, הפסיכולוגיה, המשפט והתקשורת, והיא תעסוק בגביית עדויות ממשתתפי עבר והווה ותגבש המלצות מידיות "כדי להקטין את הנזק שעלול להיגרם אף למשתתפי התוכנית הנוכחית ולמנוע תופעות בלתי מקובלות לכאורה בתוכניות הבאות של 'האח הגדול'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully