וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד יום בהיסטוריה של ועדת הכלכלה

13.3.2012 / 23:13

ועדת הכלכלה הייתה אמורה לדון בתיקון החוק להחזקה בחברת החדשות גם ברישיון, אך ההצעה נמשכה מסדר היום. גם על הארכת מועד המעבר לקבלת רישיון לא הצביעו חברי הוועדה

"כל הפרשה הזו שנדחית כעת, של האחזקה בחברת החדשות, נתנה לחברי וועדת הכלכלה הזדמנות לראות מה קורה בשוק התקשורת – השוק בשיא הפופולאריות שלו, אבל בשפל הכי גדול", כך אמר היום (שלישי) מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 רשת, אבי צבי, בישיבת ועדת הכלכלה. הוועדה, שאמורה הייתה לדון בהצעתו של ח"כ רוברט אליטוב (ישראל בינתנו) לתיקון בחוק שיאפשר לקשת להמשיך ולהחזיק בחברת החדשות גם אם תעבור לשידור ברישיון, לא דנה בהצעה לבסוף כיוון שח"כ אליטוב משך אותה מסדר היום.

"האתגר נמצא במקום רחב יותר מסוגיית המעבר מזיכיון לרישיון. צריך לעשות ועדת עומק ולהסתכל על מכלול של נושאים כלכליים ותוכניים, ולגבש סדרה של תיקונים", אמר צבי. "לא נגיע לשום תוצאה אם לא נעשה תיקונים נוספים שקשורים לתשלומים שאנחנו משלמים. אני קורא להקים תת ועדה שתבחן את מצב התקשורת", אמר.

חבר הכנסת נחמן שי (קדימה) ענה למנכ"ל רשת: "את המונולוג הזה שמעתי מקודמך בתפקיד ומהזכייניות האחרות", אמר שי. "גם הם דרשו להקל בדרישות הכספיות ואיימו שאם לא יהיו הקלות הן לא ייגשו למכרז. וזה מה שנעשה אז, קיצצו בהתחייבויות, וזה מה שאתם רוצים היום".

"יש הבדל אחד מהותי בין אז להיום", ענה לו צבי. "אז היה מונופול, היה ערוץ מסחרי אחד וכל שוק הפרסום שם את כספו אצל זכיין אחד. עכשיו המצב שונה, אנחנו בשוק סגור והתקציב מתחלק בין הרבה יותר חברות. צריך לגבש תיקונים קטנים שיבטיחו לנו את ההמשך הפעילות".

סלוצקי: "ערוץ 10 לא מספק עבודה ליוצרים"

יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, ביקש לדון בהארכת מועד המעבר לקבלת רישיון. "מאחר והמועד האחרון חלף ורק ערוץ 10 ביקש רישיון, אנחנו רוצים לתת לשר התקשורת סמכות לקבוע מועד נוסף", אמר. אבי צבי אמר כי כפי שרשת הצהירה בעבר, היא מתכוונת להישאר בזיכיון עד תום התקופה ב-2015. "תפסיקו עם חוסר הבהירות ותקבעו כללים ברורים", קרא לוועדה. "רוצים לקבוע מועד חדש? בבקשה, אבל בואו ניצמד אליו. אנחנו לא מבקשים הארכה – אבל אנחנו רוצים לתכנן את הצעדים שלנו". סמנכ"לית הרגולציה של קשת, טלי גורן, אמרה כי היא מצטרפת לדברים. "היינו יכולים להגיש בקשה לרישיון, לא ביקשנו ואנחנו לא מתכוונים לבקש", אמרה. מאחר והתגלעה מחלוקת באשר לשינוי המועד האחרון להגשת בקשה לרישיון – ההצבעה בנושא נדחתה למועד מאוחר יותר.

במהלך הדיון עלה גם מצבו של ערוץ 10. היועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד אתי בנדלר, אמרה כי"אם לא יהיה תיקון חוק ב-2013 לא תהיה חברת חדשות 10 ונישאר עם חברת חדשות מסחרית אחת. כדי שניתן יהיה לתת רישיון לערוץ 10 צריך לקבוע שאי תשלום חוב של 60 מיליון שקל זו הפרה זניחה - אני רוצה לראות מועצה ציבורית שתקבע שהסכום הזה הוא הפרה זניחה".

המפיק חיים סלוצקי קרא לחברי הוועדה שלא לאשר את בקשת הערוץ לרישיון בגלל לוח השידורים הנוכחי שלו, המבוסס על שידורים חוזרים. "הערוץ הזה לא מספק עבודה ליוצרים, אנחנו המפיקים רוצים ערוץ שיעניק עבודה", אמר. "לה לה לנד בשידורים חוזרים זו כוונת המחוקק? אל תתנו להם רישיון".
בתגובה לדבריו אמרה היועצת המשפטית של ערוץ 10, עו"ד דבורה קמחי: "אתה מטעה. הערוץ עובד על הפקות חדשות מדי יום ביומו, בכפוף להיקף הפרסום שעומד לרשותו". מנכ"ל הרשות מנשה סמירה אמר כי למרות שמצב לוח השידורים של ערוץ 10 אינו אטרקטיבי כעת, הוא צפוי עד סוף השנה לעמוד במחויבויות התוכן שלו, ומוקדם להתערב בסוגיה.

שאמה-הכהן ביקש להעביר לוועדה עד ה-16 באפריל הצעות וניירות עמדה בנושא מניעת מונופולים בשידורי החדשות המסחריות ובתוכן. הוועדה צפויה לדון במהלך פגרת הפסח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully