וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק "יצה" יעקב תובע את בן כספית

14.3.2012 / 11:09

תא"ל במיל' יעקב, שעמד במרכז פרשת ריגול מתוקשרת, תובע את כתב ופרשן מעריב על הוצאת דיבה ודורש פיצויים בגובה מיליון שקלים. כספית: לכבוד הוא לי

תא"ל במיל יצחק "יצה" יעקב תובע מיליון שקלים מעיתונאי מעריב בן כספית בטענה להוצאת דיבה שנמשכת, כך לפי כתב התביעה, יותר מעשור.

לטענת יעקב, מאז הועמד לדין בשנת 2001 ונידון לשנתיים מאסר בגין מסירת ידיעה סודית, החל כספית בפרסום ידיעות וכתבות שחזרו והשמיצו אותו. "פרסומים אלה התאפיינו תמיד בהצגה חלקית של העובדות, בדברי דיבה משוללי יסוד, בייחוס לתובע כוונות זדון לפגיעה בביטחון המדינה, בהשוואתו של יצה לעבריינים אשר הורשעו בעבירות חמורות בביצוע עבירות חמורות של בגידה וריגול מתוך כוונה לפגוע בביטחון המדינה", כך לפי כתב התביעה, אשר הוגש באמצעות עורכי הדין יהושע רזניק וינון סרטל.

לפי התביעה, בן כספית לא ביקש את תגובתו של יצה לדברים שפרסם אודותיו ולכן לא ניתנה לו ההזדמנות להכחיש את הדברים – אותם הוא מכנה "דברי בלע ... מבלי שיש אמת כלשהי בדברים, אשר עמדו בניגוד מוחלט להכרעות שיפוטיות שניתנו בעניינים". יצה טוען כי פרסומיו של כספית נגדו "הפכו לדפוס קבוע ולוונדטה של ממש".

בתביעה מובאות דוגמאות לפרסומים בנושא. כך למשל באחד מהם כותב כספית: "פולארד יושב על פחות מזה. במדינה שלנו הכל אפשרי ויצה הופך עכשיו מאדם בזוי שהיה מוכן למכור את המדינה שלו כדי לקבל כבוד, לסוג של גיבור". בפרסום אחר כתב "בארצות הברית גורלו היה מר מגורלו של פולארד. במדינות אחרות יתכן שהיה מסיים מול כיתת יורים. רק אצלנו הוא הפך לגיבור תרבות", או "יצה הוא מסוג הנחשים שאם לא תרוצץ את ראשו הוא תמיד יחזור להכיש אותך".

בן כספית מסר בתגובה: "לכבוד הוא לי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully