וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצרים מרוצים: ההסכם עם רשות השידור אושר בוועדת הכלכלה

14.3.2012 / 12:56

על פי המתווה, כ-15% מהכנסות הרשות יושקעו בהפקות מקור, 10% מהם יועברו לסוגה עילית. אסף אמיר: "זו ההזדמנות האחרונה של הרשות"

איגודי היוצרים ורשות השידור הגיעו לנוסח מוסכם בנוגע להשקעת הרשות בהפקות מקור וסוגה עילית. הנוסח אושר הבוקר (רביעי) בוועדת הכלכלה של הכנסת ויעבור לקריאה שנייה ושלישית במסגרת תיקוני החקיקה לחוק רשות השידור – הנדרשים על מנת להוציא את הרפורמה לדרך.

איגודי היוצרים, אשר הגישו בג"צ נגד הרשות, הבטיחו כי במידה וייחתם הסכם המימון מול האוצר והחוק אכן יעבור בכנסת במתווה הנוכחי שלו – הם ימשכו את עתירתם. הסכם המימון אמור להיחתם, כך על פי הרשות, עד לסוף החודש הנוכחי.
לפי המתווה שאושר היום, בשנה הקרובה תשקיע רשות השידור 15% מהכנסותיה בהפקות מקור חיצוניות, כאשר עשרה אחוזים מהכנסותיה יועברו להשקעה בהפקות סוגה עילית.

מדובר בסכום של כ-48 מיליון שיעלה בהדרגה ל-80 מיליון עד שנת 2016. סך כל ההשקעה בהפקות חיצוניות יהיה 36%, כאשר החלק היחסי מתוכו שיופנה להפקות סוגה עילית – יהיה גבוה ממה שקבוע היום בחוק ויעמוד על 16% מההכנסות ו-180 שעות שידור בשנה. מסיבה זו, רואים ארגוני היוצרים בהחלטה הבוקר הישג משמעותי.

"מבחינתנו מדובר בהישג כמעט היסטורי, זהו הישג גדול ליוצרים ואנחנו מקווים לעבוד עם הרשות בשיתוף פעולה", אומר לוואלה! ברנז'ה יו"ר איגוד המפיקים אסף אמיר, אשר ייצג את פורום היוצרים בדיוני ועדת הכלכלה בנושא. "זו הזדמנות אחרונה של הרשות לשרוד", מוסיף אמיר. "אם הרפורמה לא תוטמע בהצלחה – לא תהיה לרשות הזדמנות שנייה לרפורמה נוספת". אמיר אישר כי במידה וייחתם הסכם המימון והתיקון לחוק רשות השידור יעבור בכנסת במתכונתו הנוכחית – ימשכו היוצרים את עתירתם לבג"צ.

שחר בוצר, מנכ"ל שח"ם, ארגון השחקנים בישראל, בירך גם הוא על ההסכם אך הזכיר כי ישנן סוגיות נוספות שעל הרשות לפתור בשיח אל מול היוצרים. "אנחנו מברכים על כך, ומאמינים כי ההשקות הללו הן מה שיציל את השידור הציבורי", אומר בוצר. "אך ישנם כמה סעיפים שדורשים תיקון כמו נושא נאותות ההפקה ועניין שווי שעות השידור. אנחנו מאמינים שהנושאים הנותרים ייפתרו בשיח בנינו לבין הרשות".

"מבחינתנו מדובר בהישג גדול", הוסף בוצר. "זה מראה על נכונות של רשות השידור להשקיע וליצור תוכן ויצירה ישראלית מקורית ומשמעותית, וזה הייעוד של השידור הציבורי".

יו"ר הרשות ומנכ"ל הרשות הסמיכו את עוזריהם, זליג רבינוביץ' ואודי ירושלמי, לרכז את המשא ומתן עם היוצרים בזמן שהדיונים על התיקונים לחוק נמשכים.

אמיר גילת: "מעולם לא היינו נגד היוצרים, נהפוך הוא"

"ההחלטה היום בעצם מסירה את המכשול הכמעט אחרון ביישום הרפורמה, דבר שיביא להצלתה של הרשות מקריסה, ולא פחות חשוב – הטבה של ממש בתנאי השכר של העובדים העיתונאים", אומר לוואלה! ברנז'ה יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, דני זקן. האגודה הודיעה היום כי היא "מברכת על אישור חוק רשות השידור בוועדת הכלכלה של הכנסת ורואה בסיפוק רב את העובדה כי התקבלה עמדת האגודה, ולפיה רק הסכמי הרפורמה המעוגנים בחוק החדש יביאו להבראת השידור הציבורי".

יו"ר הרשות ד"ר אמיר גילת, מסר עם אישור המתווה: "זהו יום היסטורי לרשות השידור. הוועדה המשותפת לכלכלה וחינוך של הכנסת אישרה את המתווה שיאפשר לנו לשדר תכנים איכותיים ולהשקיע סכומים חסרי תקדים בהפקות מקור ישראליות למען ציבור משלמי האגרה". עוד ציין ואמר גילת :" כי רשות השידור מעולם לא הייתה נגד היוצרים , נהפוך הוא, וכי מבחינתו לו ניתן היה במצבה של הרשות להשקיע יותר היא הייתה עושה כן ורק המתווה, שהוא חלק מהרפורמה מאפשר לנו לעמוד בדרישות החוק כפי שהצהרנו".

יו"ר ועדת הכלכלה, חבר הכנסת כרמל שאמה הכהן, אמר לוואלה ברנז'ה עם חתימת הישיבה: "אני שמח על כך שהשלמנו את החקיקה. רוב הדיונים בנושא רשות השידור, עד היום, היו מאוד טעונים ושליליים – היום הייתה בוועדה אווירה חיובית. אני שמח שהגענו להכרעה בנושא הזה ושהושגו ההבנות. זה צעד גדול עבור רשות השידור". הוועדה קיבלה היום את הצעתו של שאמה-הכהן, להקמת ועדה שתבחן חלופות לאגרת רשות השידור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully