וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי ידיעות אחרונות לא הגיעו לדיון במועצת העיתונות מול קשת

14.3.2012 / 20:22

הדיון בדרישת קשת כי פרסומי קבוצת ידיעות על אודותיה יכללו גילוי נאות לגבי התחרות העסקית בין הגופים בוטל ברגע האחרון. חדש לדיון ייקבע בקרוב

דיון שאמור היה להיערך היום (רביעי) בבית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות בנושא תלונתה של קשת נגד ידיעות אחרונות בוטל ברגע האחרון, וזאת כיוון שנציג העיתון לא הופיע לדיון. באופן חריג, אישרו במועצת העיתונות לזכיינית ולעיתון לשלוח יועצים משפטיים לייצגם בדיון – קשת מיוצגת על ידי עו"ד רון גזית, את ידיעות אחרונות מייצג משרד העו"ד ליבליך-מוזר.

לפני כשבועיים נודע כי הליך גישור שהתקיים בין הצדדים, אותו הובילה מועצת העיתונות, עלה בתוהו, וכי שתי החברות עומדות בפני בית הדין לאתיקה. קשת וקבוצת ידיעות מצויים זה חודשים ארוכים בסכסוך, ששורשיו - בשיתוף פעולה שהיה בין קשת ל"ישראל היום". במסגרת שיתוף הפעולה, קיבל העיתון, המתחרה הגדול של "ידיעות אחרונות", חשיפה ופרסום בתכנית הדגל של קשת, "האח הגדול". כמו כן, אתר האינטרנט של קשת, מאקו, מתחרה ב-ynet, האתר המוביל של קבוצת ידיעות.

בתלונתה המקורית דרשה הזכיינית כי פרסומי קבוצת ידיעות על אודותיה יכללו גילוי נאות, על אודות התחרות העסקית המתקיימת בינה לבין קבוצת ידיעות דרך אתרי האינטרנט. קשת דרשה ממועצת העיתונות לאכוף על קבוצת ידיעות סעיף בתקנון האתיקה של המועצה ולפיו על הגוף המסקר לחשוף כל אינטרס מהותי, כלכלי או אחר על אודות פרסום מסוים.

בתחילת השבוע ביקשה קשת להוסיף לתלונתה המקורית את התנהלות ידיעות אחרונות סביב פרסום תחקיר הכדורים הפסיכיאטריים. "גם ביחס לכל הפרסומים הללו, מוסיפה ידיעות להסתתר תחת כסות עיתונאית מיתממת", נכתב בבקשה למועצת העיתונות. "פעם נוספת, הקורא הסביר מוטעה לחשוב כי הפרסומים רואים אור ממניעים זכים וטהורים, שנועדו לשרת את עניין הציבור במציאות הדברים, אין זו אלא מסכה".

במועצת העיתונות אישרו את הפרטים ומסרו כי מועד חדש לדיון ייקבע בקרוב. בקשת בחרו שלא להתייחס לדברים. גורם בידיעות אחרונות מסר לוואלה! ברנז'ה כי "אין בכוונת ידיעות אחרונות לנהל את הדיונים של מועצת העיתונות על גבי התקשורת, זאת בניגוד לכוונתם של אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully