וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי וייס: "האם עיתונאים בכירים בערוץ 10 שיקרו?"

15.3.2012 / 16:12

מנכ”ל חדשות 2 הגיב לדברי היועצת המשפטית של ערוץ 10, שטענה כי בעלי המניות לא התערבו בפרשת ההתנצלות. אורי רוזן: ”צריך להיות זהירים כשמדברים על התנצלות שהיא ’כוזבת’

"בעלי המניות על ערוץ 10 לא התערבו בפרשת ההתנצלות בפני שלדון אדלסון", כך אמרה היום (חמישי) עו"ד דבורה קמחי, היועצת המשפטית של ערוץ 10. "ההתנצלות נוהלה על ידי עורכי הדין של הערוץ ואף אחד מהם לא דיבר עם שום בעל מניות, ושום בעל מניות לא דיבר איתם על ההתנצלות". את הדברים אמרה עו"ד קמחי במסגרת כנס בנושא אתיקה עיתונאית שיזמה מועצת העיתונות יחד עם לשכת עורכי הדין הישראלית.

מנכ"ל חדשות ערוץ 2, אבי וייס, הגיב לדבריה ואמר: "האם שניים מבכירי העיתונאים של ערוץ 10 לא דיברו אמת כשאמרו שהתערבו להם בעבודה?". קמחי לא הגיבה לדבריו.

הדברים עלו בעקבות דבריו של ממלא מקום מנכ"ל חדשות 10, אורי רוזן, אשר אמר במהלך הדיון כי "צריך להיות זהירים בדיון בנושא אתיקה, למשל כשמדברים על התנצלות שהיא 'כוזבת' או שהיא 'נכפתה' על הערוץ - במיוחד כשניזונים ממידע חלקי". אבי וייס התפרץ לדברים ואמר "יש כאן כותרת, כי רותי יובל למשל, עיתונאית בכירה של הערוץ – אמרה שכן היתה התערבות".

"אני לא יודעת מה אמרו עיתונאים בנושא ומה הם לא אמרו", אמרה עו"ד קמחי. "מדברייך משתמע כי עיתונאי הערוץ לא דיברו אמת", ענה וייס.

בנושא בעיות אתיקה עיתונאית שנובעות מעבודה מול אנשי יחס-ציבור, אמר יועץ התקשורת אייל ארד כי "שבעים אחוז ממה שמתפרסם בעיתונות מגיע ממקורות מידע רשמיים או רשמיים למחצה, ואלה אנחנו - ספקי המידע לעיתונאים. כלל ידוע הוא שאתה מספק ללקוח את השירות שהוא רוצה והעיתונאים הם לקוחות שלנו", אמר ארד. "לכן כאשר נאמר לנו שידיעה בלעדית חשובה יותר מידיעה משמעותית – אנחנו מוכרים ידיעות בלעדיות, ואלה לא תמיד מדויקות. זו אחריותם של העיתונאים", אמר ארד.

לדבריו הגיב ירון דקל, מפקד גלי צה"ל: "מה שאתה אומר מצביע על חולשתה של התקשורת. העובדה שרבים מעמיתנו לוקחים את מה שאתם לוקחים ומפרסמים אותו היא הוכחה לרדידות, עצלנות ושטחיות של רפורטרים ואני בטוח שאתה מחייך כשאתה רואה ידיעה שאתה הוצאת מתפרסמת בלי שום עריכה. אבל למרבה המזל, יש גם עיתונאים אחרים והם בכל מקום והם בודקים את מה שאתה נותן להם ולפעמים מגיעים גם למסקנות הפוכות. ואז אתה זה שצריך להתחיל ולעשות ניהול משברים, וזה אומר שהתקשורת עושה את עבודתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully