וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: פתרון לפלונטר בין רשות השידור לגלי צה"ל

15.3.2012 / 16:23

שר הביטחון אמור לקבל לידיו את המלצות ועדת יתום להסדרת היחסים בין רשות השידור לגלי צה"ל. כיום אחראית הרשות על התחנה הצבאית, אך הוועדה האחראית לנושא לא מתפקדת

המלצות ועדת יתום בסוגיית הכפיפות של גלי צה"ל לרשות השידור יובאו בקרוב לאישור שר הביטחון, לאחר חודשים של הקפאה, כך נודע לוואלה! ברנז'ה. גורמים במערכת הביטחון מאשרים כי אישור ויישום המלצות הוועדה, בראשות האלוף במיל' דני יתום, בנושא הפיקוח על לוח השידורים של גלי צה"ל הינם השלב השני ביישום המסקנות, כאשר השלב הראשון היה מינויו של ירון דקל לתפקיד מפקד התחנה. "מערכת הביטחון המתינה לאישור ההמלצות עד לכניסת המפקד החדש", מוסרים גורמים במשרד הביטחון שהוסיפו כי בכוונת שר הביטחון לקדם את הנושא בשיתוף מלא של מפקד התחנה.

ברשות השידור פועלת "ועדת גלי צה"ל", וכמו שאר ועדות הרשות היא פועלת מתוקפו של חוק רשות השידור. באחריותה לאשר את לוחות השידורים של התחנה הצבאית ולפקח על השידורים הלא-צבאיים בה, והיא הוקמה בשנות ה-60 כדי לתאם בין שידורי גלי צה"ל לשידורי קול ישראל ועל מנת למנוע כפילות ביניהם. כיום, למעשה, מדובר בגופים מתחרים, כאשר האחד אחראי מתוקף חוק על פיקוחו של השני. יצוין כי הוועדה, אשר מתכנסת פעמיים בשנה, לא עוסקת בשידורי גלגלצ או בפלייליסט. הוועדה אחראית על אישור כל תכניות האקטואליה של התחנה כגון "מה בוער" או "עושים צהריים" המהוות את רובו המכריע של לוח השידורים של גלי צה"ל. לתחנה מספר בודד של תכניות צבאיות בלבד דוגמת "קולה של אמא" ו"בטחון אישי" - עליהן הוועדה אינה אחראית. גורם בתחנה הצבאית אמר לוואלה! ברנז'ה כי הוועדה היא למעשה "אות מתה", וכי לא זכור מתי התערבה בפועל בלוח השידורים של גלי צה"ל, עליו אחראי מפקד התחנה.

הוועדה אמורה גם לפקח על תשדירי החסות בתחנה מכוח חוק גלי צה"ל, אך הדבר לא קורה בפועל והיא נחשבת לוועדה לא מתפקדת: בשני החוקים נקבע כי שר הביטחון יקבע ויאשר כללים או תקנות לביצוע החוקים, שייצקו תוכן לפעילותה של ועדת גלי צה"ל, אך התהליך הזה לא הסתיים עד היום ולכן לא מיושמות הסמכויות המלאות של הוועדה. הוועד המנהל של רשות השידור אישר כללים לפעילותה והעביר אותם לאישורו הסופי של ראש הממשלה ושר הביטחון דאז, אהוד ברק, כבר בשנת 2000. עד היום, 12 שנים לאחר מכן, הם עדיין לא אושרו.

האחריות לקידום הנושא גררה במשך השנים חילופי האשמות בין משרד הבטחון לבין רשות השידור. ברשות טענו כי ניסיונותיהם לזרז את הטיפול של משרד הבטחון בסוגיה לא נשאו פרי. במשרד הבטחון טוענים מנגד שהתחלופה הגבוהה של השרים הממונים וחילופי גברי במליאת רשות השידור הם אלה שעיכבו את הנושא. השבוע אמורה הייתה ועדת הכלכלה לדון בהצעתו של ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) לביטול הסעיף בחוק שקובע את כפיפות גלי צה"ל לרשות השידור, אולם הדיון בנושא בוטל.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי "במהלך 2011 פעלה ועדה ציבורית שמונתה על ידי שר הביטחון מכוח החלטת הממשלה בראשות אלוף (במיל') דני יתום. הועדה המליצה בפני שר הביטחון מספר המלצות לגבי הפיקוח על תחנת גלי צה"ל ובהן גם התייחסות לכללי רשות השידור האמורים. המלצות ממתינות לאישור".

בקשת וואלה! ברנז'ה מרשות השידור למסור את עמדתה בנושא לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully