וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה תבדוק את כל משתתפי האח הגדול

18.3.2012 / 8:42

מבקשת לברר פרטים על אופן הטיפול שקיבלו בעת השתתפותם בריאליטי. הלשכה לאתיקה של ההסתדרות הרפואית תבחן את היקף ואופן הטיפול הנפשי למתמודדים. קשת: נמשיך לפעול בשקיפות

בדיקת הרשויות את סוגיית הכדורים הפסיכיאטריים ב"האח הגדול" מעלה הילוך: הלשכה לאתיקה של ההסתדרות הרפואית והרשות השנייה, הגוף המפקח על שידורי זכייניות ערוץ 2, הקימו צוות בדיקה בנושא הטיפול הנפשי בתוכנית של זכיינית ערוץ 2 קשת. ביום שני בבוקר יעלה הנושא לדיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט בכנסת, ובשעות אחר הצהריים תקיים מועצת הרשות השנייה דיון מיוחד בנושא, אליו זומנו נציגי הזכיינית שהתבקשו מיד לאחר פרסום התחקיר בידיעות אחרונות להעביר לרשות מסמך הבהרות בעקבותיו.

במסגרת הבירור שהיא עורכת, הודיעה הרשות השנייה כי תפנה באופן אישי לכל משתתפי תוכניות הריאליטי בארבע השנים האחרונות לצורך קבלת משוב ומידע על התוכניות בהן השתתפו, ותעביר להם סקר מיוחד שיבקש לברר פרטים על טיפולים רפואיים אותם קיבלו. בשבוע שעבר הודיעה גם המועצה לשידורי כבלים ולווין, המפקחת על שידורי "האח הגדול" בערוץ 20, שתגבש קוד אתי להשתתפות בתכניות ריאליטי ותבחן בשיתוף מומחים האם קשת הפרה את תנאי הזיכיון של הערוץ. אם יתברר שכן – כך הודיעה המועצה – היא תבחן את סגירתו.

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, פנה לפרופ' אבינועם רכס, יו"ר הלשכה לאתיקה של ההסתדרות הרפואית בישראל, וביקש ממנו לבחון את היקף ואופן הטיפול הנפשי בתכנית "האח הגדול" בעונתה השנייה וכן את אופן הטיפול בעונה הנוכחית ובכלל. הלשכה לאתיקה הודיעה על הקמת צוות מומחים שכולל פסיכיאטרים ופסיכולוגים אשר יבחנו את הסוגיה יחד עם הרשות השנייה.

לסוגיה נדרש גם משרד הבריאות ופרופ' רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות, וד"ר בועז לב, המשנה למנכ"ל, ואלה יעבירו לרשות השנייה את חוות דעתם בעניין הטיפול הרפואי והנפשי בתוכנית הריאליטי בכלל ואופן תפקודו של ד"ר רבינוביץ' בתוכנית "האח הגדול" בפרט.

מהרשות השנייה נמסר כי "במסגרת הבדיקה יבחנו נושאים מורכבים, ביניהם, האם הטיפול הרפואי והנפשי שניתן עומד בסטנדרטים ובהנחיות המקצועיות והאתיות של מערכת הבריאות וכן האם הפרטים שנחשפו (במידה ויתגלו כנכונים) ביחס לטיפול ולקשר שהתקיים מעבר לגבולות התכנית עם משתתפיה מקובלים מבחינה רפואית, והאם הטיפול היה רפואי גרידא ללא השפעות מצד ההפקה או שיקולים אחרים". עוד הוסיפו כי "הרשות מצפה לקבל תמונת מצב לגבי הטיפול במשתתפי התוכנית בעונה הנוכחית שעדיין מתקיימת בכדי שתוכל לפעול במידת הצורך".

"בכוונתנו לבחון ביסודיות את הממצאים בתוכנית "האח הגדול" וההשלכות לגבי תוכניות ריאליטי בכלל בטלוויזיה", מסר מנשה סמירה. "בנוסף לבדיקות של משרד הבריאות ולשכת האתיקה, הרשות יוצאת בשאלון וסקר שישלח באופן אישי לכל משתתפי תוכניות הריאליטי בארבע השנים האחרונות לצורך קבלת משוב ומידע על התוכניות. ביום שני תקיים מועצת הרשות דיון בנושא בהשתתפות נציגי קשת".

מקשת נמסר בתגובה כי הזכיינית "מברכת על הקמת צוות בדיקה ותמשיך לפעול בשקיפות מול הרשות השנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully