וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובי ריבלין: התקשורת מפקירה את הכנסת לבעלי עניין

18.3.2012 / 14:08

יו"ר הכנסת קבל על האופן בו מסקרת התקשורת את העבודה הפרלמנטרית בכנסת. עורך מעריב: "הפתרון הוא עמוק יותר מלבקש מהתקשורת לסקר אחרת"

"חלק מהגדול מהביקורת שנשמעת על האופן שבו התקשורת מכסה את הכנסת היא נכונה, גם לגבי המידה המוגזמת של הצהוב וגם הרדידות המסוימת", כך אומר הבוקר (ראשון) עורך מעריב, ניר חפץ, בכנס של עמותת "ישראלים להצלת הדמוקרטיה" בנושא הסיקור העיתונאי של עבודת הכנסת. "בכל מערכת יש עשבים שוטים, גם בתקשורת, ונדמה לי שבנושא של סיקור הכנסת, המראה היא לא עקומה.

"יכול להיות שיש במראה הזו שריטות, אבל התמונה שבה מציגה התקשורת את הכנסת היא הבבואה האמיתית של הכנסת בעת האחרונה", הוסיף חפץ. "עם השנים יש יותר ויותר חברי כנסת שלא מביאים איתם לתפקיד מטען אינטלקטואלי, ויותר כאלה שרואים בכנסת עבודה אישית. הכתבים הפרלמנטריים יודעים בדיוק מתי חקיקה היא פופוליסטית, מתי עומדת מאחוריה עבודה רצינית ומתי מאחוריה עומדת חקיקה פופוליסטית. אלה מביאים לציבור את התמונה הלא כל כך אופטימית שמתגלה בכנסת. הפתרון הוא הרבה יותר עמוק מאשר לבקש מהתקשורת לסקר אחרת".

יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, התייחס למה שכינה "מגמה תקשורתית לרדד את תדמיתם של חברי הכנסת ושל מקצוע הפרלמנטריזם" ואמר: "ההתעקשות לצייר את חברי הכנסת כחבורה של חכמי חלם, כ-'120 בטלנים' או גלמים, כפי שהגדיל מישהו מעיתון מכובד לעשות, הניסיון הזה איננו הגון, איננו נאמן למציאות וגם אינו משרת את תפקידה של התקשורת, השמירה על הדמוקרטיה".

עוד הוסיף ריבלין כי "התקשורת מפקירה את הכנסת לבעלי עניין, למשל ללוביסטים. במציאות שבה העיתונות לא חושבת שהכנסת צריכה סיקור עומק, ממילא היא נשארת כזירת פעולה מופקרת, למשל ללוביסטים שכוחם הגדול טמון בדיוק במקומות שהתקשורת הפסיקה לסקר אותם. בחדרי הוועדות, בפרטי הצעות החוק, בסעיפים ובתתי סעיפים".

"המפגש בין הכנסת לבין התקשורת מוליד פירות באושים", אמר חנוך מרמרי, מנכ"ל עמותת "ישראלים להצלת הדמוקרטיה" שארגנה את הכנס יחד עם אגודת העיתונאים. "הכלי העיקרי שעשוי לזכות חבר כנסת בכותרת הוא החקיקה הפרטית, ורוב ההצעות האלה הן "הצהרות חוק", שייזרקו לפח כבר בראשית החקיקה, עם או בלי דקה ברדיו או בעיתון. גם הגידוף מייצר כותרת, גם המופע המטופש וגם החוק הריק שהוכתב על ידי העוזר הפרלמנטרי לכתב עוד בטרם הונח על שולחן הכנסת אם בכלל".

בכנס יוצע נוסח של הצהרה משותפת בשם הפורום המייעץ לכנסת ומטרתו להמחיש את נכונות חברי הכנסת והעיתונאים להידברות. "אנו מודאגים ממצב בו תופעות כמו הקצנת הוויכוח, רידוד השיח ושימוש ציני בכלי התקשורת – כמו גם סיקור מלעיג, הבלטת הפופוליסטי, התמקדות בטפל והתעלמות מהעיקר – תפגענה במחויבות הציבורית לערכי הדמוקרטיה". העצומה תופץ בין חברי הכנסת ובין העורכים והעיתונאים המסקרים את המערכת הפוליטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully