וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חברי הכנסת אשמים בפורנוגרפיקציה של הפרלמנט"

18.3.2012 / 17:26

כך טען המשנה לעורך ynet, ערן טינפברון, בכנס שעסק בסיקור העיתונאי של הכנסת. מנכ"ל ערוץ הכנסת: "כתבים בכנסת מחפשים רק סנסציות". מזל מועלם: "הרבה ריבים בכנסת מבוימים"

המשנה לעורך ynet, ערן טינפברון, מאשים היום (ראשון) את חברי הכנסת באופן הסיקור של אמצעי התקשורת את הנעשה בפרלמנט הישראלי. "אם נוצר מצב של פורנוגרפיזציה של הפרלמנט הישראלי – צריך להאשים בכך את חברי הכנסת", כך אמר בכנס של אגודת העיתונאים בתל אביב ועמותת "ישראלים להצלת הדמוקרטיה", שעסק בסיקור העיתונאי של הנעשה בכנסת.

"עלינו, במערכת החדשות, אין כל לחץ של לוביסטים", אמר טיפנברון. "הלחץ היחיד הוא זה שאנחנו מפעילים על עצמנו, והוא הלחץ להגיע עם החומר המעניין ביותר לכמה שיותר אנשים. מעט מאוד אנשים מתעניינים בעבודה הפרלמנטרית בישראל", אמר. "יכול להיות שאם התקשורת צהובה מדי, אולי צריך להחליף את הקליינטים", הוסיף טיפנברון.

מנכ"ל ערוץ הכנסת, אורי פז, אמר כי הציבור "נבער", ואינו מעודכן במתרחש בכנסת – והאשים בכך את כלי התקשורת הארציים. "התקשורת הארצית היא נוכחת-נעדרת בכנסת", אמר. "עשרות כתבים מסתובבים בכנסת, אבל הם מחפשים רק את הסנסציות".

"בשבוע שעבר שידרנו מוועדת העבודה והרווחה, שעסקה בנושא של ביטוח סיעודי, על תקנה של הממונה על הביטוח, שמי שעובר מקופה לקופה מאבד את הביטוח הסיעודי שלו – ואף אחד לא דיווח על זה. התקשורת לא נוגעת בנושאים כאלה", אמר.

במושב אחר בכנס התייחסה הפרשנית הפוליטית של מעריב, מזל מועלם, לעבודת חברי הכנסת מול הכתבים הפוליטיים. מועלם טענה כי אחד הגורמים המרכזיים לאופן הסיקור הרדוד בו עסק הדיון, הוא הצורך של חברי הכנסת להיבחר. "חברי הכנסת נמצאים בתוך עולם סגור שבו הם צריכים את המוכרות הציבורית כדי להיבחר פעם נוספת", אמרה. "איך עושים את זה? אתה מקצין, כדי לקבל את התהודה התקשורתית".

"הרבה מהריבים שאנחנו רואים בכנסת זה ריבים מבוימים שהם (חברי הכנסת, ד.א.) סוגרים בינם לבין עצמם", הוסיפה מועלם. לדבריה, הצעות החוק שהועלו בכנסת הנוכחית וכונו 'אנטי דמוקרטיות' הוגשו בין השאר על הרקע זה. "בז'רגון של הכנסת קוראים להצעת חוק כזו 'הצעת צחוק'. היום, במקום הודעה לעיתונות על הצעת חוק, אנחנו מקבלים את הצעת החוק עצמה, כהודעה לעיתונות", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully