וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק ורשות השידור חתמו על הסכם לשדרוג טכנולוגי

21.3.2012 / 16:17

ההסכם כולל גם הרחבת הפריסה הארצית של משדרי FM של "קול ישראל", והחלפת משדרים להפצת שידורי רדיו אשר נחלשו בשנים האחרונות

רשות השידור וחברת בזק חתמו הבוקר (רביעי) על הסכם לשדרוג טכנולוגי והרחבת הפריסה הארצית על משדרי FM של רשת "קול ישראל". בשנים האחרונות נחלשו רבים מהמשדרים המשמשים את רשות השידור להפצת שידורי הרדיו, וחברת בזק תחליף אותם עד סוף השנה בחדשים ותוסיף להם משדרים חדשים שיאפרו כיסוי ארצי.

מערך משדרי ה-FM הארצי של רשות השידור כולל כיום 53 משדרים שמפעילה חברת בזק. על פי תכנית הפיתוח ובמסגרת הרפורמה ברשות השידור, צפוים להתווסף כ-150 משדרים בפריסה ארצית ובסך הכל יכלול המערך יותר מ-200 משדרים שיעבירו את רשתות הרדיו של רשות השידור: רשתות א', ב', ג', 88FM, ד' - "קול ישראל בערבית", "קול המוסיקה", רק"ע ומורשת.

מנכ"ל רשות השידור, יוני בן מנחם, ומנכ"ל חברת בזק, אבי גבאי, חתמו הבוקר על ההסכם בטקס חגיגי שהתקיים בתל-אביב. "מדובר בצעד ראשון לשדרוג טכנולוגי של רשתות הרדיו כי רשתות 'קול ישראל' חייבות להגיע לכל בית בישראל. השידור הציבורי חשוב וחייב להישמע ולהיקלט בכל רחבי הארץ, מדן ועד אילת", אמר בן מנחם, שהוסיף כי הבעיה הורגשה היטב בעת מלחמת לבנון השנייה אז התקשו רבים מתושבי הצפון לקלוט את שידורי החירום.

יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת, אמר בטקס כי "היום מתחיל שלב ההתחדשות הטכנולוגית של רשות השידור שהוא חלק חשוב מתכנית ההתחדשות הכללית. המהלך הוא חלק מהתפיסה שלנו שהשידור צריך להגיע לכל אזרח בכל מקום".

בשלבי העבודה הראשונים יתווספו 20 משדרים חדשים, כאשר 15 משדרים נוספים יחליפו משדרים ישנים (בני 30 שנה) למשדרים חדשים בעלי הספק שידור מוגבר. כמו כן, יוקמו שני אתרי שידור חדשים לחיזוק הכיסוי ביהודה ושומרון ובערבה (אפרת ועין יהב) – בסך הכל 35 משדרים. הפריסה נקבעה על פי הדרישות הנחוצות והדחופות כיום, תוך מתן דגש על יישובים וכבישים בפריפריה. בנוסף לפריסת המשדרים, יוחלפו מערכי האנטנות בצפון הארץ. עבודות התקנת המשדרים יחלו באמצע השנה הנוכחית, ויימשכו חודשים מספר.

וואלה! היא חברת בת של בזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully