וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק "עידן פלוס" עברה בכנסת

21.3.2012 / 17:37

ממיר "עידן פלוס" יורחב משמעותית, כך אישרה הכנסת בהצבעה שעברה ללא מתנגדים. שר התקשורת: "חיסכון אדיר למשק"

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את רפורמת עידן פלוס, שתאפשר הרחבה של שידורי החינם למחזיקי ממיר עידן פלוס בחמישה ערוצים נוספים ובתחנות רדיו. הרחבת מערך השידורים החינמיים מאיימת על חברות הכבלים והלוויין, העלולות להרגיש נדידת מנויים מהם לעבר ממירי "עידן פלוס".

לחמשת הערוצים המופצים כיום יתווספו, בין היתר ערוץ המוזיקה (24), הטלוויזיה החינוכית (23), ערוצים ייעודיים ובהם הערוץ בשפה הרוסית (9) ובעתיד ככל הנראה גם הערוץ הערבי. במידה ואכן יוקמו ערוץ מורשת וערוץ החדשות – יתווספו גם אלה למערך. כמו כן יתווספו ערוצי רדיו ארציים ואזוריים וערוצי HD. בנוסף, תתאפשר הקמת "ערוץ נושאי" שישדר שידורים בנושא מרכזי אחד כגון ספורט או ילדים ויתאפשרו בו שידורי פרסומות. כיום משודרים בעידן פלוס רק הערוצים 2 ו-10, הערוץ הראשון וערוץ הכנסת.

עם סיום ההצבעה על החוק, אשר עברה ללא מתנגדים, אמר שר התקשורת משה כחלון כי מדובר בחיסכון אדיר לציבור הישראלי, ואלטרנטיבה זולה לשידורי הכבלים והלוויין. "עד היום כ-2.5 מיליון בית אב בישראל מחוברים לשתי חברות של טלוויזיה רב ערוצית שגובות כ-300 ש"ח בחודש, ופשוט לא הייתה אפשרות אחרת", אמר כחלון. "מעתה אנחנו מדברים על חיסכון של 3,600 ש"ח בשנה, ומספר הערוצים עוד יורחב ל-18. יש אנשים בישראל שלא צריכים מאה ערוצי טלוויזיה, והממיר של "עידן פלוס" נותן להם מעכשיו מענה לבידור שהם צריכים בבית".

מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, שפעלה לקידום העברת החוק בכנסת והקימה את המערך, אמר כי "עם סגירת מערך השידורים האנלוגי נחסכו למשק כ-50 מיליון שקל בכל שנה, ועם הפעלת מערך עידן פלוס צומצמה הקרינה ברחבי הארץ בכ-75%. הרשות השנייה גאה בהקמת מערך השידורים הלאומי עידן פלוס, הנותן מענה לציבור הרחב באופן מקצועי ויעיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully