וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנגדות להשתתפות שלומי לחיאני ב"רוקדים עם כוכבים"

25.3.2012 / 11:17

תנועת אומ"ץ פנתה ליו"ר מועצת הרשות השנייה כדי למנוע את השתתפותו של ראש עיריית בת ים בתוכנית בשל המלצת המשטרה להעמידו לדין

התנגדות להשתתפותו של ראש עיריית בת-ים, שלומי לחיאני, בעונה הקרובה של "רוקדים עם כוכבים" בשל המלצת המשטרה להעמידו לדין. תנועת אומ"ץ למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי פנתה הבוקר (ראשון) ליו"ר מועצת הרשות השנייה, ד"ר אילן אבישר, וביקשה את התערבותו לביטול השתתפותו של לחיאני בתכנית של רשת, זאת בשל החשדות נגדו לעבירות פליליות. העונה השביעית של תכנית הריקודים צפויה לעלות בחודש מאי, וצילומיה צפויים להתחיל בקרוב.

"תנועת אומ"ץ סבורה שאין זה יאה ואין זה חינוכי שבתכנית שבה צופים מאות אלפי אזרחים יופיע ראש עיר שהמשטרה המליצה להעמידו לדין פלילי בעבירות של קבלת שוחד, מרמה והלבנת הון והפרקליטות שוקדת על הכנת כתב אישום פלילי נגדו", כתבו בתנועה במכתב ליו"ר המועצה. "תפקידי הרשות השנייה הינם, להפעיל את סמכויותיה ולפעול "לטיפוח אזרחות טובה ולחיזוק ערכי הדמוקרטיה וההומניזם".

לפני כחצי שנה המליצה המשטרה להעמיד את לחיאני לדין בעבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים על ידי עובד ציבור ועבירות נוספות על חוק איסור הלבנת הון.

במכתבם בעניין השתתפותו של לחיאני בתכנית הריאליטי הזכירו בתנועת אומ"ץ את חוות דעתו המשפטית של היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, אשר ניתנה בשבוע שעבר ובה אסר על חברת הכנסת נינו אבסדזה (קדימה) להשתתף בתכנית הריאליטי. ינון ציין כי להשתתפות יש היבטים אתיים הנוגעים למהות ואופי תפקידו של חבר הכנסת ולשאלה אם השתתפות כזו עולה בקנה אחד עם ההוראות המחייבות חבר כנסת לשמור על כבוד הכנסת.

"הנימוקים של פגיעה בטעם הטוב שאמורים לחול לדעתנו על כל ראש עיר", נכתב בפניית מנכ"ל אומ"ץ אריה אבנרי. "נראה לנו שהופעתו הצפויה של לחיאני בתכנית הנ"ל אינה חופפת את טיפוח האזרחות הטובה ואנו מבקשים את התערבותכם בנדון".

צוות המשתתפים בתכנית כולל, מלבד לחיאני, גם את שלמה בראבא, אסתי זקהיים, עמית פרקש, גילי מוסינזון, דנה עדיני, נועה מימן, אביהו שבת, יובל שם-טוב, מיקי גבע, אילנית ואורנה דץ. את התכנית יגישו גיא זו-ארץ וירדן הראל. את "רוקדים עם כוכבים" מפיקה חברת גיל הפקות בראשותו של אסף גיל, המשמש כעורך והמפיק הראשי.

יו"ר מועצת הרשות השנייה, ד"ר אילן אבישר, מסר לוואלה! ברנז'ה כי "הרשות השנייה פועלת על פי חוקי המדינה וערכיה. הרשות אינה מוצאת מקום למנוע את השתתפותם של אישי ציבור בתוכנית טלוויזיה בשל חשדות נגדם. כל עוד אשמתו של לחיאני לא הוכחה, ולראייה הוא מכהן במשרה ציבורית רמה כראש עיריית בת ים, אין זה מתפקידה של הרשות השנייה להוות בית דין שדה ולחרוץ את גורלו".

בזכיינית ערוץ 2 רשת ובלשכתו של לחיאני בחרו שלא להגיב לטענת אומ"ץ, ומדוברות עריית בת-ים נמסר "אנו מודים למר אבנרי על הדאגה הכנה ומאחלים לו חג פסח שמח וכשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully