וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימועים לזכייניות בשל מכירת אייטמים בתוכניות

27.3.2012 / 17:30

נציגי רשת, קשת וערוץ 10 זומנו על ידי הרשות השנייה לשימוע, שבו הוצגו עדויות למכירת אייטמים וראיונות לגורמים מסחריים. הזכייניות מתגוננות: "אנו פועלים לפי הכללים"

הרשות השנייה קיימה אתמול (שני) שימועים לזכייניות הטלוויזיה בגין מכירת אייטמים בתוכניות בוקר ובתוכניות נוספות. נציגי שלוש זכייניות הטלוויזיה המסחרית - קשת, רשת וערוץ 10 - זומנו לשימועים בעקבות בדיקת הרשות, שמצאה עדויות למכירת אייטמים.

למרות שנציגי הזכייניות הצהירו בשימוע כי הם מתנגדים למכירת אייטמים וראיונות לגורמים מסחריים וכי יבחנו את הסוגיה בגופים אותם הם מייצגים - מדובר בתופעה נרחבת ורווחת בטלוויזיה הישראלית. מכירת אייטמים מנוגדת לחוק, אולם עד היום לא ניתן לה מענה של ממש.

בבדיקה שערכה הרשות עלו עדויות למכירת אייטמים בתכניות קשת "יופי של יום", "תהיו בריאים" ו"תכנית הבראה", בערוץ 10 נבדקו "איזה יופי עם נעמה", "משפחה 10", "המקצוענים עם שירה פליקס", ו"בריאות 10" וברשת התכניות "לחיות טוב", "סוד החיים הטובים", "שאלה משפטית", ו"החיים ע"פ אודטה". הבדיקה נערכה באגף הטלוויזיה של הרשות השנייה בראשות סמנכ"ל הטלוויזיה, אילת מצגר.

"אנו מצפים שהנגע יבוער והזכיינים ינהגו בהתאם לאחריותם הכוללת", מסר מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה. "בכל מקרה, הנושא יוצג למועצה שתדון בכללים חדשים למניעת התופעה בעתיד".

הנהלת הרשות הציגה בשימוע נתונים וממצאים בעניין מכירת אייטמים שנמצאו בהליך הבדיקה והתבססו בין היתר, על הסכמי ההתקשרות של המפיקים, חוזים שבין הזכיין לחברת ההפקה, חשבוניות והכנסות שעלו מתוך הדוחות ועוד. בעקבות השימוע הזכייניות נדרשו להעביר לרשות השלמות ותשובות לשאלות ובהתאם, הרשות תקבל החלטות עם סיום ההליך לגבי ההפרות שנמצאו, וכן יתקיים דיון עקרוני לגבי העתיד.

עם הודעת הרשות על זימוני הזכייניות לשימוע, נמסר מערוץ 10 "אנו פועלים על פי החוק והכללים". מרשת נמסר כי "רשת פועלת על פי חוקי הרשות השנייה באופן מלא ומוקפד", ומקשת נמסר: "קשת פועלת על פי כללי הרשות השנייה. אנו מתנהלים ישירות מול הרשות ולא באמצעות התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully