וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח למבקר

29.3.2012 / 12:32

מורן שריר התנצל על הדברים שכתב בטורו, בהם האשים את חדשות 2 בעריכה מניפולטיבית של ראיונות עם ציפי לבני ושאול מופז. שריר: "לא נפל פגם בהתנהלות ערוץ 2"

מבקר הטלוויזיה של עיתון הארץ, מורן שריר, התנצל הבוקר (חמישי) בפני חברת החדשות של ערוץ 2 בעקבות טור הביקורת שלו שפורסם אמש בעיתון ובאתר האינטרנט של "הארץ" ועסק במהדורת החדשות המרכזית של הערוץ, ובעימות הטלוויזיוני שנערך בה בתחילת השבוע בין ציפי לבני ושאול מופז.

"אומר זאת כך יונית, אני מרגיש מרומה", היתה הכותרת של הטור שביקר את התנהלות חברת החדשות בהפקת המשדר. שריר כתב כי באמצעות "עריכה מתוחכמת ומאוד לא תמימה" יצרה חברת החדשות "עימות מתוקשר יש מאין", וציין כי שאול מופז לא ידע שהוא משתתף בעימות וכי מה שהוצג כאינטראקציה בין המתמודדים ומנחת המהדורה יונית לוי לא היה אלא מניפולציית עריכה של עורכי החדשות. "הדור הבא של הקומבינה", כינה שריר את המשדר, והוסיף "שידור עימות טלוויזיוני שלא באמת היה".

בחברת החדשות של ערוץ 2 זעמו על הפרסום, שכן הפורמט שבו שודר הראיון היה ידוע לשני המתמודדים ומוסכם על ידם, וכי הם שמעו האחת את תשובתו של השני וכן היה קשר ביניהם בניגוד למה שהשתמע מהטור של שריר. מפאת אילוצי זמנים של המתמודדים הראיון אכן הוקלט בשעה מוקדמת מזו שבה שודר, אך מדובר במנהג מקובל במהדורות החדשות ולא במהלך מניפולטיבי אל מול הצופים או המתמודדים.

בהתנצלות תלה שריר את הטעות בפרסומו בהתנהלות אנשיו של מופז בימים טרם הפריימריז במפלגת קדימה. "מחנה מופז, שסירב לאורך כל הקמפיין להפגיש את המועמד עם המועמדת, יצא מגדרו להבהיר לתקשורת שהשניים לא מנהלים ביניהם אינטראקציה", הסביר בטור ביקורת הטלוויזיה שפורסם הבוקר. "המאמץ האסטרטגי שלהם הצליח ככל הנראה להטעות גם אותי ולגרום לי להבין שמופז ולבני התראיינו בנפרד זה מזה".

"מכל בירורי בדיעבד עולה שלא נפל בפגם בהתנהלות חדשות ערוץ 2", הוסיף, בנוסח שהוכתב על ידי הנהלת העיתון, אליה פנו אמש אנשי חברת החדשות בדרישתם להתנצלות ולהסרה של הטור מאתר האינטרנט של העיתון – כפי שנעשה. "שני המועמדים התראיינו במקביל, ביודעם כי זוהי מתכונת הראיון ושכל אחד מהם שומע את המתמודד האחר בזמן אמת. טעיתי בפרסום המקורי ואני מצר על כך", כתב.

בעיתון "הארץ" ובחברת החדשות של ערוץ 2 בחרו שלא למסור תגובה. מורן שריר סירב להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully