וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: "נענע10 אינו דומה למערכת עיתון"

29.3.2012 / 12:35

בית המשפט המחוזי דחה את בקשתו של האתר להנחה בארנונה בשל סיווגו כ"תעשייה" וקבע כי התוכן העיתונאי "שולי לפעילות העיקרית"

בקשת האתר נענע10 מבית המשפט המחוזי בתל-אביב להכיר בו כ"עיתון אינטרנט" לצרכי הטבות בארנונה נדחתה, זאת בשל היקף פעילותה בתחום הפרסום והשירותים לעומת היקף העיסוק בתוכן עיתונאי שהוא "שולי לפעילות העיקרית".

אתר האינטרנט הגיש לבית המשפט ערעור על החלטה של וועדת ערר לסיווג נכסים אשר קבעה כי משרדי נענע10 ברחוב כורזין שבגבעתיים יסווגו תחת קטגוריית "מסחר, שירותים ומשרדים". באתר ביקשו לסווג אותם תחת "תעשייה" כיוון שמדובר ב"מערכת עיתון אינטרנטי", להגדרת האתר. בנענע10 טענו כי "בנכס מתבצעת פעילות של מערכת עיתון רגיל לכל דבר ועניין, למעט העובדה שעיתון רגיל מודפס ואילו עיתון אינטרנטי יוצא ומתפרסם באינטרנט". בעיריית גבעתיים חייבו את נענע10 בסכום של כמאה אלף ש"ח בגלל שינוי הסיווג ל"מסחר, שירותים ומשרדים".

בעירייה טענו כי נענע10 איננה עיתון מקוון אלא "כל-בו מקוון", כך לפיהם, אשר מספק למשתמש מגוון שירותים תוך חשיפת המשתמש לפרסומות רבות ולתכני ערוץ 10. מטרת פעילותו העיקרית של הפורטל, טענו בעירייה, היא מתן שירותים ומכירת שטחי פרסום והפעילות העיתונאית בו הינה שולית וטפלה לפעילותו העיקרית. יש לציין כי מערכת החדשות של נענע10 ממוקמת בדסק החדשות של ערוץ 10 שנמצא בבית הוורד, ולא במערכת האתר בבניין "בית מולדובסקי" אשר בכורזין.

שופטת בית המשפט המחוזי מיכל אגמון-גונן נדרשה לסוגיה העקרונית בדבר היחס בין עיתון מודפס לעיתון מקוון וקבעה כי אין הבדל ביניהם לעניין הסיווג. "אני סבורה כי אכן אין מקום להבחין בין נכס המשמש להפקת עיתון מודפס לבין נכס המשמש להפקת עיתון אינטרנטי", כתבה בהחלטתה. "כיום, עם ההתפתחות הטכנולוגית, מחליפה המדיה הדיגיטלית את המדיה הפיזית וכך גם בתחום התקשורת והעיתונות. תוכנה ועיקרה של פעילות עריכת העיתון והפקתו נותרה בבסיסה ללא שינוי - גם בעיתון אינטרנטי קיימת פעילות של כתיבת מאמרים וכתבות, עריכה, הגהה, גרפיקה ושיווק, המייצרת בסופו של דבר עיתון המוצע לכלל הציבור", כתבה השופטת.

אולם לעניין נענע10 – קבעה השופטת כי הדברים אינם חלים על האתר. "מטרת נענע10 היא מקסום ההכנסות משיווק ופרסום והאמצעי הוא התכנים השונים. רק חלק קטן מהתכנים נוצרים מתוך הפעילות המאפיינת מערכת עיתון", נכתב בהחלטה. "נכון הוא כי גם במערכת עיתון רגילה ניתן למצוא פעילות של מכירת שטחי פרסום, אולם המדובר בפעילות הטפלה לפעילות המרכזית של האתר שהיא שיווק ופרסום באמצעות הצגת מסרים מסחריים, מודעות פרסום, באנרים וקישורים לאתרי אינטרנט אחרים, כמו גם פרסום וקידום ערוץ 10".

השופטת דחתה את ערעורה של נענע10 על החלטת ועדת הערר של עריית גבעתיים, וקבעה כי היא תישאר בסיווג של "מסחר, שירותים ומשרדים". נענע10 חויבה לשלם לעירייה הוצאות משפט בסך 25 אלף ש"ח.

באתר נענע10 בחרו שלא להגיב לדברים.

  • עוד באותו נושא:
  • נענע10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully