וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשת ערוץ 10 לקבלת רישיון לא תאושר עד להכרעת הכנסת

29.3.2012 / 22:31

ערוץ 10 הוא היחידי שהגיש בקשה למעבר לרישיון, בעוד קשת ורשת הודיעו כי ימשיכו לשדר בזיכיון עד תום המועד האפשרי. עדיין, מועצת הרשות השנייה החליטה לחכות לחקיקה בנושא

ערוץ 10 הגיש אמנם בקשה למעבר לרישיון, אך נכון לעתה, אין בכוונת הרשות השנייה לאשר את הבקשה כל עוד לא מוסדר חובו של הערוץ למדינה, העומד על סך של 60 מליון שקלים, והיא תמתין להכרעת הכנסת בנושא. ערוץ 10 הוא זכיין הטלוויזיה היחידי עד כה שהגיש בקשה למעבר לרישיון בעוד זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת הודיעו כי בכוונתן להמשיך ולשדר בזיכיון עד תום המועד האפשרי. בניגוד לכוונה העומדת מאחורי רפורמת הרישיונות – אף זכיין חדש לא הגיש עד כה בקשה לרישיון שידורים.

בדיון שקיימה מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בבקשת הרישיון של הערוץ הוחלט שלא לקבל החלטה בנושא עד להסדרה של הנושא באמצעות חקיקה. כזכור, בתחילת השנה הגישו חברי הנסת נחמן שי (קדימה) ואיתן כבל (העבודה) הצעת חוק להמרת חובותיו של הערוץ למדינה לכדי השקעה בתוכן. "הצעת החוק תאפשר לציבור הרחב ליהנות מתכניות איכותיות ותשמור על מקומות העבודה של אנשי ערוץ 10 ועובדים נוספים בשוק הטלוויזיה", אמר אז חבר הכנסת כבל. "כעת ראש הממשלה צריך להחליט האם הוא בוחר לפגוע בערוץ 10 בגלל אינטרסים אישיים או שימצא את הדרך להתעלות ולשמור על התחרותיות בתקשורת וחופש הדיבור בישראל".

לפני כחודשיים הוארך זיכיון הערוץ לאחר שחוות דעת מיוחדת של היועץ המשפטי לממשלה אפשרה את המהלך. לאחרונה אף פתחה הרשות בהליכי שימוע טרם חילוט ערבויות בעניין חובו של הערוץ למדינה, ובימים אלה מבצע איש העסקים הצרפתי יריב אלבז בדיקת נאותות באשר לכניסתו כמשקיע לערוץ.

ד"ר אילן אבישר, יו"ר מועצת הרשות השנייה מסר כי "חברי המועצה רואים חשיבות רבה בשמירה על פלורליזם בשידורים ובקיומם של כמה ערוצים מסחריים. המועצה הביעה היום בהחלטתה תקווה כי הנושא יוסדר על ידי המחוקק, בהקדם, באופן שיאפשר שמירה על מגוון בשידורי הטלוויזיה".

מערוץ 10 נמסר: "אנו שמחים על החלטת מועצת הרשות השנייה שקובעת שפתרון בעיית חוב דמי הזיכיון יסלול את דרכו של הערוץ לקבלת רישיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully