וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמירה במכתב הפרישה: "שחיקה חמורה בעצמאות המערך הרגולטורי"

1.4.2012 / 18:02

כך כתב מנכ"ל הרשות השנייה לשר התקשורת ולרשות, בהודעה על המועד לסיום תפקידו, וקרא לשמר את הרגלוציה כחיץ בין גופי השידור לדרג הפולטי. "יש להקים רשות לאומית לתקשורת"

"לאחרונה חלה שחיקה בעצמאות המערך הרגולטורי בתחום השידורים, יש לחזק את עצמאותו ולהבטיח את הצבתו כחיץ מקצועי בין הדרג הפוליטי-ממשלתי לגופי השידור בשטח. לשחיקה זו השלכות בעייתיות בהווה והשלכות חמורות לעתיד לבוא, אם התופעה לא תיפסק". כך כותב מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה לשר התקשורת ולהנהלת הרשות במכתב ההודעה על המועד לסיום תפקידו - בהתייחסו למעמדם של הגופים המפקחים על הטלוויזיה.

במכתב, אשר הגיע לוואלה! ברנז'ה, עומד סמירה גם על מה שנהוג לכנות "ברית המועצות", הרעיון לאיחוד בין שני הגופים המפקחים על שידורי הטלוויזיה בישראל – הרשות השנייה והמועצה לשידורי כבלים ולוויין. יצוין כי יו"ר המועצה, ניצן חן, מסיים גם הוא בקרוב את תפקידו, ובענף התקשורת מעריכים כי שר התקשורת משה כחלון יפעל עתה לקידום המהלך. משרד התקשורת הקים היום וועדה לאיתור מחליף לסמירה, אשר בראשה יעמוד מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל.

"יש צורך במיזוג של גופי הסדרת השידורים לאלתר, ובשלב מאוחר יותר בהקמת רשות לאומית לתקשורת. בכוונתי לפנות לשר התקשורת ואף לראש הממשלה על מנת לקדם ולדחוף את הצורך בשינוי המבני של גופי ההסדרה כתנאי להמשך הרפורמות", כתב סמירה, שיסיים קדנציה של חמש שנים בתפקיד. "כזכור, היה זה חלק ממארג ההסדרה הנדרש לליווי עידן הרישיונות. הצורך בשינוי מבני אף הועלה בעבר על ידי ועדות וגורמים מקצועיים ופוליטיים", הזכיר.

על עמידתן של זכייניות הטלוויזיה המסחרית, רשת, קשת וישראל 10 במחויבויות, כתב סמירה כי אלה עברו ממצב של אי עמידה במחויבויות תוכן והשקעה כספית עד שנת 2008, לעבר עמידה במחויבויות השוטפות והחזר של מחויבויות החל משנת משנת 2009. "אין להמעיט בהישג זה, במיוחד בהתחשב במכלול המחויבויות הרחב ובמצב הכלכלי בשוק" כתב סמירה. "הוא נובע מעבודה רגולטורית נמרצת ונחרצת, תוך שימוש מושכל 'במקל ובגזר', ובעקבותיה הפנמה של גופי השידור את החובה למלא מחויבויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully