וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר המינימום לשחקנים בהפקות קולנוע וטלוויזיה יועלה

1.4.2012 / 18:18

בהסכם שהושג בין איגוד המפיקים לארגון המייצג את השחקנים, נקבע כי על יום צילומים אחד בהפקת קולנוע יקבל שחקן מתחיל 1,200 שקל ועל יום עבודה בטלוויזיה ישתכר 2,270 שקל

על רקע המשבר בתעשיית הטלוויזיה, הושג הבוקר (ראשון) הסכם בין איגוד המפיקים המייצג את מפיקי הקולנוע והטלוויזיה בישראל לבין ארגון שח"ם המייצג את השחקנים, בדבר העלאת תעריפי המינימום לתשלום לשחקנים בהפקות קולנוע וטלוויזיה.

בין שני הארגונים הייתה קיימת מחלוקת בדבר התעריף המינימלי ליום עבודה בטלוויזיה. בארגון השחקנים דרשו העלאה של שני אחוזים בתעריף, בהתאם לסיכומים קודמים, אולם נתקלו בהתנגדות המפיקים. לאחר משא ומתן בין הגופים הוחלט כי בשל המשבר בתעשיית הטלוויזיה, לא יעלה תעריף העסקתם של שחקנים בטלוויזיה מעבר לעלייה הצמודה למדד. בתמורה, ההעלאה בשני האחוזים תועבר לתעריף ההעסקה בהפקות קולנוע – אשר לא עודכן מזה מספר שנים.

בהודעה משותפת שהוציאו הגופים נמסר כי "המהלך דרש ויתור של שני הצדדים לטובת העניין והינו חלק ממכלול צעדים מקבילים לחיזוק הפעילות המשותפת להעלאת תקציבי ההפקות על ידי גופי השידור כך שיאפשרו פרנסה בכבוד לכל הגורמים בתעשייה".

לפי התעריף החדש, על יום צילומים אחד בהפקת קולנוע לשחקן מתחיל ישולם סכום של 1,200 שקל. התעריף החדש ליום עבודה בטלוויזיה יעמוד מעתה על 2,270 שקל. התעריפים נכונים עבור שחקנים חברי איגוד שח"ם, ואלה מונים כ-1,700 איש.

"אנו ערים ומודעים לקשיים הרבים בהם מצויה הטלוויזיה, ועל כן קיבלנו החלטה משותפת להעלות את תעריפי הקולנוע לראשונה זה שש שנים, יחד עם מיתון בהעלאת התעריפים בטלוויזיה", אומר שחר בוצר, מנכ"ל שח"ם. "שיתוף הפעולה בינינו לבין איגוד המפיקים הוכיח עצמו השנה בפעילות למען היצירה הישראלית אל מול הרגולטורים והמחוקק, והסכמה זו תהווה עליית מדרגה בפעילותנו להעלאת ההשקעה בתכני איכות, ובתעריפים שיאפשרו לכל יוצרי הטלוויזיה להתקיים בכבוד".

אסף אמיר, יו"ר איגוד המפיקים, מסר כי "ההבנות שהושגו מהוות עדות ניצחת לשיתוף הפעולה ולהכרה ההדדית ההולכת ומתחזקת בין ציבור המפיקים בישראל לבין ציבור השחקנים בישראל, הנוטלים חלק בעשייה הקולנועית טלוויזיונית. בכוחות משותפים נוכל להצעיד את תעשיית הקולנוע והטלוויזיה קדימה להמשך יצירה ישראלית איכותית עצמאית ופורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully