וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק בשוקן עם פרישת זילברברג: "תחושה של נטישה"

4.4.2012 / 16:49

יממה לאחר עזיבתו המפתיעה של סגן העורך אבי זילברברג, ב"הארץ" מתקשים להבין אם מדובר בהתפטרות או בפיטורים. גורם בעיתון: "אדם עם יחסי אנוש בעייתיים"

עובדי עיתון "הארץ" קיבלו אתמול בהפתעה את הבשורה על עזיבתו של סגן עורך העיתון הדומיננטי, אבי זילברברג. ההודעה על כך נשלחה במייל הפנימי דרך מזכירתו של עורך העיתון אלוף בן, והיא כללה שתי שורות לקוניות, בהן לא הוסבר דבר. נסיבות העזיבה מסתתרות בדיוק בין שתי השורות הללו.

"העזיבה הזו לא מפילה מהכיסא, בלשון המעטה", אומר לוואלה! ברנז'ה אחד מכתבי העיתון הבכירים. הייתה בתקופה האחרונה תחושה חזקה שהוא עם חצי רגל בחוץ, תחושה שהייתה קיימת מאז אלוף נכנס לתפקיד, שתהיה פה עזיבה מוסכמת".

אבי זילברברג ("זיל", כפי שנהוג לכנותו במערכת העיתון) נכנס לתפקיד סגן העורך של העיתון בינואר 2009, והחליף בתפקיד את תמי ליטני שעזבה את העיתון לאחר שלושה עשורים. הוא המשיך במקביל להחזיק בתפקיד ראש מחלקת החדשות והתחקירים במקומו של רונן זרצקי, אתו התחלף בעריכת "עובדה".

את זילברברג מינה לתפקיד דב אלפון, שסיים את תפקידו כעורך העיתון לפני שמונה חודשים. "דב אלפון הביא את זיל כי הוא הרגיש שהוא צריך שיהיה לצידו מישהו חזק בחדשות, כי הוא עצמו היה חזק יותר בתחומי המגזין והתרבות", אומר כתב וותיק בעיתון. "הוא העניק לו סמכויות רבות מאוד, והרגיש שהוא זקוק לו ביותר. הוא נתן לו יד חופשית לרכז את כל ענף החדשות, למעשה".

"כשאלוף הגיע לכיסא העורך באוגוסט, הוא הביא איתו רקע חדשותי רב. הוא איש חדשות ותחקירים חזק ותיק, והיה ברור שזה לא יחזיק הרבה זמן. עם כניסתו לתפקיד כבר החלו השמועות על עזיבה והן תמיד נשארו שם. זה שזה נשאר כך שמונה חודשים זה פלא לדעתי", אומר הכתב.

בבניין הארץ לא ידעו היום לקבוע בוודאות האם מדובר בהתפטרות או פיטורים. ההודעה הרשמית השאירה את הסוגיה הזו מעומעמת. "אבי זילברברג מסיים קדנציה של ארבע שנים כסגן עורך "הארץ" ויוצא להקמת מיזם עיתונאי חדש", מסרה ההודעה. "מערכת "הארץ" מודה לאבי על שירות מסור, אינטנסיבי ועתיר הישגים למען העיתון, טרם מונה מחליף".

"אבי רצה לעזוב, זה היה גלוי"

כתב לשעבר בעיתון, אשר עבד תחת זילברברג, מעריך כי מדובר בהתפטרות. "כבר לפני שנה הוא רצה לעזוב, והיה בתחושת מיצוי. הוא היה במשא ומתן מתקדם עם 'רשת' שנפל בסוף בגללם. לא נראה לי שאלוף פיטר אותו, זו החלטה מנהלית שהוא קיבל – שהוא לא מפטר. אבי רצה לעזוב, וזה היה גלוי". כתב אחר לא מסכים. "הוא פוטר בהסכמה, למרות שזו לא דרכו של אלוף", הוא אומר. "מדובר באדם עם יחסי אנוש בעייתיים, בלשון המעטה, לא אהוד על רוב הכתבים. מאוד שונה מאלוף בהתנהלות". כתב לשעבר מוסיף: "אבי הוא מאוד אמביציוזי עם חושים עיתונאיים חדים שנלחם על סקופים ויודע לרתום אותך לעבודה עיתונאית. יחסי אנוש היו מעט בעייתיים, זה נכון. הוא לא ממש איש של אנשים".

"היו דברים שחרקו שם קצת, ביחסים שלו עם אלוף", אומר אחד מעורכי העיתון. "אבל הצדדים החליטו החלטה מקצועית לשמור על שקט ולא לומר מה בדיוק עובר ביניהם. אף אחד לא דיבר על זה לאחרונה, ולא ידענו שזה עומד בפני סיום". "יש אווירה קשה בעיתון, מין תחושה שהוא בורח בתקופה קשה של חוסר וודאות כלכלי כאשר הצמצומים מורגשים היטב במערכת", אומר גורם נוסף בעיתון. "יש קצת תחושה של נטישה דווקא בתקופה הזו".

שיחת היום במסדרונות הייתה דמותו העתידית של היורש לתפקיד, אותו מילא זילברברג בדומיננטיות בולטת. "אין יורש טבעי, על זה כולם מסכימים", אומר הכתב הבכיר. אין מישהו מועמד שברור שהוא 'איש של אלוף' וברור שהוא ייבחר, אבל סביר להניח שזה יהיה מישהו מתוך העיתון". אחד מוותיקי העיתון מסכים עם ההערכה הזו. "עורך העיתון הצהיר בעבר כי יעדיף לקדם מישהו מתוך העיתון", הוא אומר.

"אבי הוא עיתונאי מצוין שעשה עבור העיתון עבודה מצוינת, ואני מאחל לו בהצלחה", אמר מו"ל העיתון עמוס שוקן. אבי זילברברג סרב להתייחס לדברים, את תגובתו של עורך העיתון אלוף בן, לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully