ב"סקיי" הודו: פרצנו לתיבות מיילים

רשת "סקיי ניוז" הבריטית הודתה באופן רשמי כי כתביה פרצו לחשבונות דואר אלקטרוני לצורך השגת סיפורים עיתונאיים. לטענתם, הדבר נעשה "מתוך עניין ציבורי בתכנים"

דוד אברהם

רשת "סקיי ניוז" הבריטית שבבעלות איל התקשורת רוברט מרדוק הודתה באופן רשמי אמש (חמישי) כי כתביה פרצו בשתי הזדמנויות שונות לחשבונות דואר אלקטרוני לצורך השגת סיפורים עיתונאיים, כך מדווח ה"גארדיאן". יחד עם זאת ציינו בחברה כי הדבר נעשה "מתוך עניין ציבורי בתכנים", מניע שייתכן ומעניק לחברה הגנה מפני פעילות פלילית במקרה הזה, והוכחה לכך שהחברה לא פעלה שלא כשורה היא העובדה כי החומרים – אודות פרשת זיוף מוות לצרכי הונאה - הועברו למשטרה הבריטית לטובת החקירה.

גם אם יימצא כי רשת "סקיי" לא עברה על החוק במקרה זה, עדיין מדובר במכה תדמיתית נוספת עבור תאגיד המדיה "ניוז קורפ". השבוע הודיע ג'יימס מרדוק, בנו של מרדוק, כי הוא פורש מתפקידו כיו"ר ענקית הלוויין "בריטיש-סקיי" (BskyB) והוא יוחלף על ידי סגנו, ניקולס פרגוסון. זאת על רקע לחצים כבדים שהפעילו עליו בכירים בחברה ובשל האשמות מצד הציבור הבריטי על חלקו בפרשת האזנות הסתר, באשר לטענותיו כי לא ידע על הפרשה.

ברשת "סקיי ניוז" דווח השבוע כי מרדוק הודיע לדירקטוריון של BskyB כי הוא מבקש להישאר בתפקיד דירקטור. בסוף חודש מרץ, הודיע מרדוק הבן על התפטרותו מתפקידיו ב"ניוז אינטרנשיונל", זרוע העיתונות הבריטית של "ניוז קורפ", שהייתה מעורבת בפרשת ההאזנות הסתר בצהובונים. לפני ארבעה חודשים הודיע מרדוק הבן כי הוא גם פורש מתפקידו כדירקטור בחברות המוציאות לאור את ה"טיימס" הלונדוני, את ה"סנדיי טיימס" ואת הצהובון "סאן" שבבעלות החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully