וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצומה חדשה קוראת לוויינשטיין: "לא לסגור את "בחדרי חרדים"

8.4.2012 / 12:55

"אנו סבורים, כי הנסחטים האמיתיים אינם רק אותם אישים וגופים שנדרשו לשלם כספים לשמירת שמם הטוב אלא גם כל אותם אלפי כותבים בני ערובה", לשון החותמים

עצומה שהושקה היום (ראשון) קוראת ליועץ המשפט לממשלה יהודה ויינשטיין שלא להיענות לדרישת משטרת ישראל לסגור את האתר "בחדרי חרדים" בעקבות פרשת הסחיטה שהתגלתה בו. בשבוע שעבר פורסם בחדשות ערוץ 2 כי היועץ המשפטי לממשלה שוקל לאשר את בקשת המשטרה לסגור את האתר לגלישה, שכן לפי המשטרה ישנם נסחטים שמפחדים להתלונן כל עוד האתר ממשיך לפעול.

כזכור, בשבוע שעבר הותר לפרסום כי נעצרו ארבעה בכירים באתר בחשד כי נהגו לסחוט אנשי ציבור ואנשי עסקים, חילוניים וחרדים, לרבות רבנים, בתמורה להסרת כתבות שליליות וטוקבקים שפורסמו עליהם באתר. בנוסף, הם חשודים כי איימו לחשוף פרטים אישיים לגבי הנסחטים. בין החשודים גם מנכ"ל האתר, אשר שמו נאסר לפרסום.

בעצומה, אותה יזם ד"ר שלמה טיקוצ'ינסקי, ראש השדולה החרדית של מכון לנדר, מציעים לנתק בין שני החלקים של האתר – חלק המגזין שלו וחלק הפורומים, זאת על מנת שלא לאבד את הדיונים הציבוריים שהצטברו בפורומים הפעילים של האתר. "אלפי גולשים מהקהילה החרדית השקיעו במשך שנים רבות את מיטב זמנם, כשרונם ומרצם בשיח הפורומים החשוב הזה, ובמגוון רחב של תחומים [...] כל פגיעה בפורומים אלו עלולה להוות ענישה קולקטיבית של חפים מפשע, בעלת השלכות חמורות ביותר על חופש הביטוי, על השיח הציבורי החרדי, והחמור מכל: הכחדת מידע רב ערך עבור הדורות הבאים ועבור כל מי שחפץ ללמוד על החברה החרדית בהווה", נכתב בעצומה.

"פגיעה קשה בחופש הביטוי"

"אנו סבורים, כי הנסחטים האמיתיים אינם רק אותם אישים וגופים שנדרשו לשלם כספים לשמירת שמם הטוב אלא גם כל אותם אלפי כותבים בני ערובה, שזמנם, כשרונם ומרצם הפכו כלי שרת בידי רודפי בצע. תחת לסגור את האתר והפיכתו לבלתי נגיש, אנו מציעים את ניתוק הקשר בין הפורומים הפתוחים לבין המגזין של 'בחדרי חרדים'. בכך תמנע פגיעה קשה בחופש הביטוי, ובעמל רב של רבים וטובים מכל החוגים והעדות בקהילה החרדית".

הפרשן לענייני חרדים שחר אילן וסמנכ"ל עמותת "חדו"ש – לחופש דת ושוויון" הוא מתומכי העצומה. "יש רעיונות שלא ראוי שיועלו בכלל", הוא אומר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה. "לא סוגרים כלי תקשורת במדינה דמוקרטית, אלא אם יש חשש לפגיעה בבטחון המדינה. 'בחדרי חרדים' הוא כלי תקשורת מרכזי וחשוב – היום סוגרים אותו, מחר עלולים לסגור את 'הארץ'. ומידה וזה יקרה, זו פגיעה קשה וממשית בחופש הביטוי", אומר אילן.

את תגובת משרד המשפטים לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully