וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה לרשות השנייה נגד "ערב טוב עם גיא פינס": לוקה בגזענות

8.4.2012 / 20:23

על פי תלונה שהגיש היום המטה למאבק בגזענות בישראל, בפינת הקולנוע ששודרה לפני שבועיים בתוכנית הייתה התייחסות גזענית כלפי יוצרי הסרט "מחוברים לחיים"

המטה למאבק בגזענות בישראל הגיש היום (ראשון) תלונה נגד התכנית "ערב טוב עם גיא פינס" בה הוא מוחה על התבטאות גזענית, לכאורה, נגד מרוקאים בתכנית ששודרה לפני שבועיים.

לפי התלונה, שהוגשה לנציב תלונות הציבור ברשות השנייה, בפינת הקולנוע ששודרה בתכנית הייתה התייחסות גזענית ליוצרי הסרט "מחוברים לחיים", אוליבייה נקש ואריק טולדנו, תוך שימוש בדעות קדומות במסווה של אמירה סאטירית.

בהתייחס לסרט נאמר בתכנית: "איזה כיף גם לדעת שצמד הבמאים הם משלנו, למרות שבהתחלה שראיתי את השמות טולדנו ונקש חשבתי שמדובר בצמד חשודים בתאונת פגע וברח, אבל לא, אחלה ח'ברה שיצא להם אחלה סרט".
"הדברים המצוטטים לוקים בדעה קדומה ובגזענות כלפי מי שיש לו שם משפחה מרוקאי/מזרחי. על פי הדברים, שם מרוקאי/מזרחי הוא שם נרדף לעבריינות, וקשה להלום בינו לבין במאי סרטים מצליחים", נכתב בתלונה. "האמירה הנ"ל היא חלק מאווירה כללית בתעשיית הטלוויזיה בישראל, המאפשרת לדעות מעין אלה להתקיים באין מפריע".

במטה למאבק בגזענות בישראל, המאגד כ-33 ארגונים אזרחיים שונים, דורשים מהרשות השנייה לבצע בירור עם מערכת התכנית ועם ערוץ 10 בעקבות ההתבטאות ולהתריע בפניהם לבל ישדרו התבטאויות דומות בעתיד.

מערוץ 10 נמסר בתגובה: ?טרם קיבלנו פניה שכזו?.

david_a@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully