וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדעון סער נגד נחום ברנע: "שרלטן"

15.4.2012 / 12:55

שר החינוך תקף הבוקר בחריפות את עיתונאי "ידיעות אחרונות" על טורו מערב החג אודות כניעת הממשלה לחרדים: "גם שימוש קצר באחד ממנועי החיפוש יכול היה למנוע את המבוכה"

שר החינוך גדעון סער תוקף בחריפות הבוקר (ראשון) את עיתונאי "ידיעות אחרונות" נחום ברנע, זאת בעקבות טורו שפורסם בגיליון חג שני של פסח ביום חמישי האחרון, בו טען כי סער "הכשיר את הכניעה לחרדים" כאשר קידם את החלטת הממשלה לתת חינוך חינם לילדים מעל גיל שלוש. במאמר שהעלה לאתרו כינה שר החינוך את ברנע "שרלטן" וטען כי הוא מטעה את קוראיו.

"ברנע ייחד את הקטע הפותח בטורו לסיפור שכולו פרי מוחו הקודח", כתב סער. "לא הייתי טורח להתייחס גם הפעם לטורו אלמלא היה מגלם באופן כה מובהק עיתונות במירעה "המבוססת" על היעדר מינימאלי של התמצאות בחומר ועל הטעיית הקוראים, פתח את דבריו.

לטענת סער, ברנע יצר בטורו בלבול בין שתי החלטות ממשלה שונות. בעוד התכוון ברנע לכתוב ויכוח שהתקיים בחול המועד עקב החלטה של הקבינט החברתי-כלכלי על ביטול מבחן התעסוקה, הוא למעשה כתב על החלטת ממשלה מתחילת השנה על יישום חוק חינוך חינם לגילאי שלוש עד ארבע. "באופן פרדוקסאלי הדבר חשף, בעוצמה רבה, את הכשל ב"תפיסתו" של ברנע", כתב סער, ושלל את ביקורתו של ברנע בדבר כניעה שלו ושל נתניהו בפני החרדים.

"בשביל זה לא צריך תעודת עיתונאי"

בטורו טען ברנע כי שתי החלטות שהתקבלו "מדללות את מהותו של דו"ח טרכטנברג, שבמקום לשפר את מצבו של המעמד הבינוני הן מעודדות את מי שאינו עובד להמשיך ולחסות באוהלה של תורה".

"מה ניתן ללמוד מכל הנ"ל? ברנע לא קרא את דו"ח טרכטנברג, ברנע לא קרא את החלטות הממשלה הרלוונטיות", כתב הבוקר סער, והוסיף כי ברנע לא שוחח עם גורם כלשהו – במשרד החינוך, משרד האוצר, פרופ' טרכטנברג או גורם אחר המתמצא בנושא, "שמכיר את הנושא ויכול היה לסייע בידו לפחות ללמוד את התשתית העובדתית הרלוונטית".

"גם שימוש קצר באחד ממנועי החיפוש באינטרנט יכול היה למנוע מברנע את המבוכה. מצד שני, הוא תקף את נתניהו, אותי ואת החרדים. בשביל זה לא צריך תעודת עיתונאי. מספיק להיות שרלטן", סיים את מאמרו.

תגובתו של נחום ברנע לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully