וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה את בקשת ענת קם לזרז את החוק הקרוי על שמה

גלעד גרוסמן

15.4.2012 / 15:30

קם ביקשה לקדם את החוק שלטענתה עשוי לסייע לה במהלך הערעור שהגישה על עונשה, זאת לקראת ערעורה שיתקיים ביולי. ביהמ"ש קבע כי במקרה זה יש לפנות אל הכנסת

בג"ץ דחה היום את בקשתה של ענת קם להורות לכנסת לקדם את חקיקתו של החוק הנושא את שמה, אשר לטענתה עשוי לסייע לה במהלך הערעור שהגישה על עונשה. קם, שנשפטה לארבע וחצי שנות מאסר לאחר שהורשעה באחזקת מידע סודי, ביקשה באמצעות עורך דינה אילן בומבך לקדם את החוק לקראת ערעורה שיתקיים בחודש יולי. בית המשפט קבע כי אין לו מקום להתערב בסוגיית החקיקה, ובמקרה זה יש לפנות אל הכנסת על מנת לזרז את התהליך.

הצעת החוק של חברי הכנסת עתניאל שנלר (קדימה) וציון פניאן (ליכוד) מבקשת לקבוע רף ביניים לענישה בעבירה שבין ריגול להחזקת חומר סודי. בעתירה לבג"ץ נטען כי ח"כ רותם מונע את המשך הדיונים בהצעת החוק, למרות שההצעה אושרה כבר בקריאה ראשונה בכנסת עד לאחר מתן פסק הדין בערעורה של קם, כדי שהתיקון לא יחול בעניינה.

לפני כשנה הורשעה קם, השוהה במאסר בכלא נווה תרצה, בעבירות של החזקת מידע סודי ומסירתו ללא היתר, לאחר שבמסגרת הסדר טיעון עליו חתמה הוסר סעיף הפגיעה בביטחון המדינה. באוקטובר אשתקד היא נידונה לעונש מאסר של ארבע שנים וחצי, עונש עליו ערערה לבית המשפט העליון, בטענה שאינו מידתי. בית המשפט העליון ידון בערעור, כאמור, בחודש יולי.

חבר הכנסת דוד רותם (ישראל ביתנו), יושב ראש ועדת החוקה של הכנסת, אמר כי פסיקת בג"ץ מוכיחה כי החלטתו שלא לקדם הצעת חוק המשפיעה על הליך שעודנו מתקיים הייתה מוצדקת. "בית המשפט הקל עם קם כאשר גזר עליה עונש נמוך בהרבה מהקבוע בחוק, ואין צורך להקל עוד על מי שבגד במדינה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully