וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צהוב יורד: מהדורת ראשון של "הסאן" צונחת במכירות

16.4.2012 / 11:56

העיתון שאותו השיק תאגיד "ניוז קורפ" כמחליף ל"ניוז אוף דה וורלד" שנסגר – דווח על צניחה של כ-25% במכירות בחודש מרץ, כך מדווח עיתון הגרדיאן הבריטי

מהדורת יום ראשון של הצהובון "הסאן" (yThe Sun on Sunda) העיתון שאותו השיק תאגיד "ניוז קורפ" כמחליף ל"ניוז אוף דה וורלד" שנסגר – דווחה על צניחה של כ-25% במכירות בחודש מרץ, כך מדווח עיתון הגרדיאן הבריטי. העיתון דיווח על תפוצה של מעט יותר מ-2.4 מיליון גיליונות בפעם השנייה שבו הופץ בחודש שעבר במהדורת יום ראשון החדשה של העיתון.

את השקתו של העיתון החדש הרגישו היטב בעיתונים המתחרים בבריטניה, ועם הוצאתו לאור חוו שלושת יריביו צניחה משמעותית במכירות. ה"סאנדיי מירור" ו"פיפל" צנחו ביותר מ-30% אחוזים בחודש מרץ, וה"דיילי סטאר" ירד בכמעט 20%. השקתו של "הסאן ביום ראשון" לוותה בקמפיין נרחב בבריטניה.

כזכור, בניוז קורפ שבבעלות רופרט מרדוק הוחלט לסגור את ה"ניוז אוף דה וורלד" לאחר 168 שנים, זאת לאחר שהסתבך העיתון בפרשת שחיתות גדולה בהיקפה. במסגרת הפרשה התגלה בין היתר כי אנשי העיתון שיחדו קציני משטרה בעשרות אלפי ליש"ט והפעילו במשך שנים, במהלך עשור הקודם, האזנות-סתר לשורה של פוליטקאים, בני משפחת המלוכה, ידוענים ומושאי סיקור נוספים, בהם גם נפגעי טרור ופשיעה.

בעדות שנשא מרדוק בפני הפרלמנט הבריטי הוא הכחיש כי ידע על המתרחש במערכת העיתון. בעקבות הפרשה נאלץ בנו, ג'יימס מרדוק, לפרוש לפני חודשיים מתפקידו כיו"ר ניוז אינטרנשיונל, זרוע העיתונות הבריטית של תאגיד ניוז קורפ. כמו כן הוא התפטר מתפקידו כדירקטור בחברות המוציאות לאור את ה"טיימס" הלונדוני, את ה"סנדיי טיימס" ואת הצהובון "סאן" שבבעלות החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully