וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקום תובעת את רדיו ירושלים: הפרו זכויות יוצרים

17.4.2012 / 16:30

"התחנה מעבירה לאקו"ם רק דיווחים חלקיים ולא מספקים", טוענים באגודה. רדיו ירושלים: "אין לנו בעיה ללכת לבית משפט. הגיע הזמן שיקבעו קריטריונים בנושא"

האגודה לשמירת זכויות היוצרים (אקום) טענת כי תחנת "רדיו ירושלים" משדרת יצירות מוגנות מרפרטואר אקו"ם מבלי שהוסדר הרישיון להשמעת היצירות האלה, ומבלי שמשולמים לה תמלוגים.

"התחנה העבירה לאקו"ם דיווחים על השימוש ביצירות למרות שלא שילמה תמלוגים, כיום התחנה מעבירה לאקו"ם רק דיווחים חלקיים ולא מספקים", טוענים באקו"ם, ומציינים כי מעשי התחנה גורמים לה נזקים כבדים וכי היקף התמלוגים המגיע לה עומד על סך של מאות אלפי שקלים בכל שנה.

"נציגי אקו"ם נפגשו עם בעלי תחנת 'רדיו ירושלים' לשם הסדרת התמלוגים והרישיון, וכן ניהלו במקביל מו"מ על גובה התמלוגים ואף שלחו לתחנה שלושה מכתבי התראה לגבי הסדרת הרישיון", טוענים באקו"ם, "אולם התחנה המשיכה לשדר כרגיל ברדיו וברשת האינטרנט שלה וזאת מבלי לשלם תמלוגים".

תחנות הרדיו האזורי חתומות כולן על אותו רישיון מול אקו"ם, ולפיו הן יכולות לשדר באופן חופשי את היצירות המוגנות של אקו"ם בכפוף להעברת תמלוגים בנוגעים להיקף הפעילות והשידורים שלהן. 16 תחנות כאלה פועלות כיום בישראל, ולפי ההערכות אותן הגישה החברה לבית המשפט הכנסותיהן של תחנות הרדיו האזוריות עומדות על עד 15 מיליון ש"ח לתחנה. יחד עם זאת, מדגישים באקו"ם כי ההכנסות תלויות בגודל התחנה ובהיקף הפעילות שלה.

באמצעות עוה"ד נחום גבריאלי ואלעד צברי ממשרד זליגסון גבריאלי ושות', הגישה אקו"ם לבית המשפט המחוזי בירושלים בשלב בראשון כתב "המרצת פתיחה" ובו בבקשה להצהיר כי כל שימוש שעושה תחנת "רדיו ירושלים" ביצירות המוגנות של אקו"ם מהווה הפרת זכויות יוצרים והתעשרות שלא כדין על חשבונה. בנוסף הגישה אקו"ם בקשה לצו מניעה זמני שיחייב את התחנה למסור לאקו"ם רשימות שידור המפרטות את היצירות ששידרה.

גדי קסטיאל, מנכ"ל רדיו ירושלים, מסר בתגובה לדברים: "אין לנו שום בעיה ללכת לבית משפט. הגיע הזמן שהוא יחליט אחת ולתמיד מה הנוהל בנושא הזה. אין כאן עניין של לשלם את הכסף או לא, אלא סוגיה עקרונית. אנחנו רוצים שבית המשפט יבחן לראשונה את סוגיית התשלום לאקו"ם באופן רציני. אני רוצה לשלם כסף לאמנים, אבל אני מעוניין לדעת מהם הקריטריונים שעל-פי הם אנחנו משלמים. אנחנו נלך לבית משפט כדי שהוא יקבע מה הקריטריונים".

עוד הוסיף קסטיאל כי: "אנחנו קוראים לתחנות אחרות להתאגד איתנו נגד אקו"ם על מנת ליצור שקיפות בכל הנוגע לעניין התמלוגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully