וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה נגד חדשות 10: אור הלר ביצע האזנת סתר

18.4.2012 / 14:54

על פי ארגון "לדעת", הלר וצוותו צותתו והקליטו שיחה בין סא"ל שלום אייזנר לבין חגית ריין, לאחר שסיים לראיין אותה. חדשות 10: "בידינו תיעוד שההקלטה מאושרת"

תלונה הוגשה למשטרת ירושלים וליועץ המשפטי לממשלה נגד ערוץ 10 והכתב אור הלך בטענה לשידור הקלטה בלתי-חוקית של שיחה שהושגה כהאזנת סתר. את התלונות הגישה עמותת "לדעת" בעקבות כתבתו של הלר במהדורת החדשות אמש (שלישי) בה הוצגה שיחה בין חגית ריין, אמא של רב סרן בניה ריין שנהרג במלחמת לבנון השנייה לבין סא"ל שלום אייזנר שפינה אז את גופתו, אשר תועד לאחרונה חובט בפניו של פעיל שמאל והושעה מתפקידו כסמח"ט הבקעה.

"אמש שידר אור הלר את דבריו של אייזנר, ולפי מידע שהגיע לידינו, הדבר נעשה ללא הסכמת אייזנר וריין - שני הצדדים היחידים בשיחה. ריין אמרה להלר לאחר השיחה כי מדובר בשיחה פרטית", טוענים באגודה. "לפי מידע שהגיע ל"לדעת", בתום הראיון ניגשה ריין למטבח ביתה, ובעוד צוות ערוץ 10 נמצא בסלון, התקשרה לאייזנר. ריין לא ידעה שמיקרופון הדש שלבגדה? דולק וכי צוות הצילום מצותת ומקליט את השיחה. אם אכן כך הדברים, קיים חשד לפיו עבר צוות הצילום על הוראות סעיף 2 לחוק האזנת סתר", מסרו.

"גם אם האשמה הפלילית תוסר, מדובר בעבירה אתית חמורה"

"הכתבה עברה את כל האישורים הנדרשים", אומר מנגד לוואלה! ברנז'ה גורם בערוץ 10. "ארגון לדעת אינו מכיר את הפרטים והוא מטעה בדבריו את המשטרה ואת הציבור. חבל שלא טרח לברר את הפרטים בטרם הגשת התלונה, שכן חגית ריין ידעה כי שיחתה מתודעת ולכן לא מדובר בהאזנת סתר. בידי חדשות 10 תיעוד של הסכמתה".

מ"מ מנכ"ל "לדעת", זיו מאור, הגיש היום תלונה למשטרת ירושלים, וליועמ"ש בבקשה שיפתח בחקירה פלילית נגד הלר והערוץ, וכן להנהלת הרשות השנייה בבקשה לבחון אם במערכת ערוץ 10 עשו מה שנחוץ כדי לוודא את חוקיות ההקלטה. "להלר עומדת חזקת החפות עד לתום החקירה, אולם גם אם האשמה הפלילית תוסר ממנו לבסוף, על פניו נראה כי עבר עבירה אתית חמורה", מסר מאור. "עצם החשדות, על בסיס המידע שהובא לידיעתנו, מטילים צל כבד על אמינותו, ולהבנתנו המעשה הנכון הוא השעייתו משידור לפחות עד לתום הבדיקה לאשורה".

מערוץ 10 נמסר בתגובה: ?אין מצב של האזנת סתר כאשר לפחות אחד מהצדדים לשיחה מאשר את הקלטתה. הגברת ריין אישרה במפורש להקליט את שיחתה עם סא"ל אייזנר ואישורה זה תועד על ידי צוות חדשות 10. כל טענה אחרת היא לשון הרע נגד חדשות 10 ואור הלר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully