וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלצ: "יוצאים לאור" תרד מהאוויר

18.4.2012 / 20:16

אחרי 6 שנות שידור, ירון דקל החליט להוריד את התוכנית בהגשתו של דליק ווליניץ מהאוויר. גורם בתחנה: "האופן שבו הודיעו לדליק על הביטול היה מאד תמוה"

מפקד גלי צה"ל ירון דקל הודיע עם כניסתו לתפקיד כי בכוונתו לבצע רפורמות בשידורי התחנה, ועל השינוי הראשון בלוח השידורים נודע היום: התכנית "יוצאים לאור" אותה מגיש דליק ווליניץ מזה שש שנים, תרד מהאוויר בתחילת יוני.

ווליניץ, הנמנה על עיתונאי התחנה הצבאית מזה 17 שנה, ימשיך להגיש פעם בשבוע את "בטחון אישי" ובכך יצומצם זמן ההגשה שלו מחמש תכניות בשבוע לתכנית אחת. גורם בגלי צה"ל סיפר לוואלה! ברנז'ה כי את השיחה עם דקל היה זה דווקא ווליניץ שיזם. "האופן שבו הודיעו לדליק על הביטול של התכנית היה מאוד תמוה", אומר הגורם. "כבר זמן רב שירון רוצה להאריך את יומן הבוקר אבל נתקל בהתנגדות בתוך התחנה, ושמועות על הרצון הזה הגיעו גם לווליניץ. לא הודיעו לו שום דבר, הוא מיוזמתו פנה לירון וככה קיבל את הבשורה. בהחלט לא נעים עבור אדם כל כך וותיק בתחנה".

עם כניסתו לתפקיד הודיע דקל לאנשי התחנה כי עליהם לצפות לשינויים מהותיים. "אני מתכוון להניע תהליך, לרתום כל אחת ואחד מכם לרפורמות שהן הכרחיות וחיוניות אם גל"צ רוצה לתפוס את המקום הראוי לה בנוף התקשורתי העתידי בישראל", אמר לחיילים ולעובדים בנאום כניסתו לתפקיד. "יש לא מעט מה לעשות ואני באתי לעשות". גורמים בתחנה מייחסים את ההחלטה לביצוע המהלך על רצונו של דקל לבצע שינויים בלוח שידורי הבוקר לטובת משדרי אקטואליה נוספים, אולם אחרים מייחסים את המהלך לצורך לבצע קיצוצים בהוצאות התחנה – הנמצאת בגרעון ועומדת בפני קיצוץ נוסף בהוראת משרד הביטחון. "מדובר בשינוי ראשון מתוך סדרה של שינויים בלוח המשדרים עליהם יודיע דקל בקרוב", אומר גורם אחר בתחנה.

בגלי צה"ל טרם הודיעו מה מתוכנן ללוח השידורים במקום "יוצאים לאור", אולם ההערכות הן כי שיקולים כלכליים יהיו גורם מכריע בהחלטה. "השינויים בלוח השידורים יהיו בסימן החיסכון בפרילאנסרים, כמובן", אומר שדרן וותיק בתחנה, המזכיר כי כמו ווליניץ' עובדים בגלי צה"ל עשרות עובדים נוספים על תקן דומה. "הכי קל לקצץ אותם כי אין להם זכויות של ממש – בעוד לאזרחים עובדי צה"ל יש וועד חזק שלא ייתן שיפגעו בהם ועבור חיילים יש תקנים. בסוף ישימו במקום 'יוצאים לאור' איזה עובד צה"ל שמרוויח בכל מקרה את אותו סכום או איזה חייל צעיר, אבל להפיל את זה על מחלקת אקטואליה? כבר היום יש שם חיילים שעובדים עשרים ואחת שעות ביממה", אומר השדרן.

התכנית "יוצאים לאור" נחשבת לאחת מהתכניות האהודות בגלי-צה"ל והיא הייתה בשנים האחרונות עוגן בלוח השידורים. לפני שעה קלה הושקה עצומה אינטרנטית להשארתה. "ירון היקר, שמחנו שנכנסת לתפקיד מתוך מחשבה שאדם חיצוני יראה בגל"צ פוטנציאל לרענן את לוח השידורים ביצירתיות. ההחלטה הראשונה שלך אינה יצירתית אלא ייצרית - יוצאים לאור הנה פינת חמד בלוח השידורים", כתבו יוזמה העצומה. "מה הטעם ליצור עוד שעה שתתחרה בחבריך בקול ישראל? השאר את הבירבורים לשבע עד שתיים, יש שם מספיק זמן כדי להתערבב באקטואליה. את דליק תשאיר כדי שנוכל להתחיל את הבוקר אחרת - בגל"צ".

מגלי-צה"ל נמסר בתגובה: "בעקבות שינויים שעורך מפקד גלי צהל, ירון דקל, דליק יעזוב את התוכנית 'יוצאים לאור' החל מה-1 ביוני, אך ימשיך להגיש את 'ביטחון אישי' ולהיות חלק ממשפחת גלי צה"ל. מפקד גל"צ הודה לדליק על שנים של שידור. דליק הפגין מחויבות ומסירות לתכנית שהגיש והיתה חלק בלתי נפרד משידורי הבוקר של התחנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully