וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד ABC: מפלה על רקע גזעני ב"הרווק"

20.4.2012 / 8:50

לפי התביעה, רשת ABC מעולם לא ליהקה לתכנית אדם שאיננו "לבן", כלומר – ממוצא אפריקאי, היספאני או אסיאתי, בתפקיד ראשי בתכנית או במקבילה הנשית שלה, "הרווקה"

שני גברים אמריקאים-אפריקאים שטוענים כי במסגרת "חיפושם אחר אהבה" עברו מבחני-בד עבור תכנית הריאליטי הפופולארית "הרווק" של רשת ABC – הגישו השבוע תביעה נגד הרשת לפיה הסיבה שבגללה נדחו מהתכנית היא מוצאם, ומניעי הרשת לכך היו גזעניים ומדובר בדפוס קבוע, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. שני התובעים כינסו מסיבת עיתונאים ובה סיפרו על המניעים לתביעה, שעוררה מחדש בארצות הברית את הדיון על מקומם של אמריקאים-אפריקאים בפריים-טיים האמריקאי.

לפי התביעה, רשת ABC מעולם לא ליהקה לתכנית אדם שאיננו "לבן", כלומר – ממוצא אפריקאי, היספאני או אסיאתי, בתפקיד ראשי בתכנית "הרווק" או במקבילה הנשית שלה, "הרווקה". התביעה הוגשה על-ידי שני הגברים, בני 36 ו-26, באמצעות ארגון זכויות אדם לבית המשפט בנאשוויל.

התכנית "הרווק", אשר גרסה ישראלית שלה שודרה בשנת 2009 גם בישראל, מציגה את חיפושו של גבר אחד אחר בת-זוג מתאימה מתוך כ-25 נשים עמן הוא נפגש כאשר בכל פרק נפרדת מהתכנית אישה אחת עד לבחירתה של המנצחת. בארצות הברית שודרו עד כה 16 עונות של התכנית ומלבד בישראל נוצרו לה גרסאות מקומות גם בקנדה, צ'ילה, רומניה, פינלנד, פולין ובריטניה.

"שמעתי שהם עושים ליהוקים וחשבתי לעצמי, אני רווק, אני יכול לחפש מישהי שיתאים לי לחיות איתה – לחפש אהבה", סיפר אחד מהתובעים. לדבריו, שכשהגיע לראיון, נציגי ההפקה העבירו בין 45 דקות לשעה עם "הבחורים הלבנים שהיו לפני בתור" בעוד עמו העבירו כרבע שעה בלבד. "הם הריצו את הראיון איתי במהירות, זה הרגיז אותי כי רציתי הזדמנות שווה כמו כל אחד אחר". הבחור השני אמר כי הראיון עמו נערך חצי דקה בלבד. "אנשים שאינם לבנים לא מקבלים אף פעם תכנית שמראה שיש לנו אהבה ומשיכה אחד כלפי השני", אמר.

התביעה הוגשה נגד ABC וחברות ההפקה שלה, ונגד המפיק הראשי של "הרווק" ו"הרווקה", מייקל פליס. רשת ABC, אשר האחזקות בה שייכות לתאגיד וולט דיסני, סירבה להגיב לדבר התביעה ולטענותיהם של השניים. חברת ההפקה של התכנית "הורייזן" הוציאה הודעה לעיתונות ובה כתבה שהתביעה היא "חסרת בסיס ואין לי כל הצדקה".

"למעשה, היו לנו כמה וכמה משתתפים שאינם לבנים במהלך ההיסטוריה של הסדרה והמפיקים באופן תמידי – ופומבי – מצהירים על כך שהם מחפשים מתמודדים מגוונים עבור שתי התכנית", מסרה החברה. יחד עם זאת, החברה לא הביאה דוגמאות למתמודדים ראשיים בסדרה שאינם לבנים.

בשנה שעברה נשאל המפיק הראשי, פליס, אם בעונה תהיה משתתפת שאינה לבנה. הוא צוטט אז בראיון לעיתון "וויקלי אינטרטיינמנט" כשאמר: "אני חושב שאשלי (שמה של הזוכה בתכנית בשנת 2011, ד.א.) היא שש-עשרית אינדיאנית, אבל אני לא יכול לאשר את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully