וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגונים פמיניסטיים לרשות השנייה: בטלו ההסדר עם "קול ברמה"

22.4.2012 / 11:39

38 ארגונים מאיימים לפנות לבית המשפט אם לא יבוטל ההסדר המיוחד אליו הגיעה הרשות עם תחנת הרדיו, ולהורות באופן ברור כי עליה לאפשר לנשים לעלות לשידור ללא תנאי וסייג

בפנייה שנערכה היום לרשות השנייה על ידי 38 ארגונים פמיניסטיים ופלורליסטיים, דרשו הראשונים לבטל לאלתר את החלטת הרשות השנייה מערב הפסח, המאשררת את הגבלת השעות בהן נשים יכולות לעלות לשידור בתחנת הרדיו "קול ברמה". זאת ועוד, הארגונים אף דרשו להורות לתחנת הרדיו באופן ברור כי עליה לאפשר לנשים לעלות לשידור ללא תנאי וסייג וללא כל הגבלה של שעות או ימים, והכל בהתאם לעקרונות השוויון והכבוד ואף נוכח רצונו של הציבור החרדי עצמו.

במכתב שהוציאו הארגונים, בהם "הקשת הדמוקרטית מזרחית", "ויצו", "התנועה המסורתית בישראל", "התנועה הרפורמית", "נשות הכותל" ו"ושתיל", הם טוענים כי "ההחלטה של הרשות השנייה תמוהה במיוחד נוכח העובדה שהרשות לא רק שאשררה ונתנה הכשר להמשך הדרת נשים לשעות שידור מצומצמות, אלא היא הגדילה ועשתה לאור העובדה שבהחלטתה היא אף צמצמה את שעות השידור המותרות לנשים משש שעות לארבע שעות בלבד".

עוד הם טוענים כי "החלטת הרשות התקבלה בערב חג פסח, שעה שבה מרבית חברות וחברי מועצת הרשות השנייה לא יכלו לקחת חלק פעיל בהצבעה בנושא, כאשר רבות ורבים מהם הביעו התנגדות פומבית להחלטה זו. מעיתוי קבלת ההחלטה עולה חשש כבד למחטף מכוון על מנת להטות את תוצאות ההצבעה".

עוד נכתב בפנייה כי "החלטת הרשות תמוהה ומפתיעה במיוחד נוכח תוצאות סקר מקיף אשר כלל 1,700 משיבים, מתוכם 80% הצהירו בבירור כי ימשיכו להאזין לתחנת הרדיו גם אם יועלו בה נשים לשידור. התוצאות החד-משמעיות של סקר זה", טוענים הארגונים, "מעידות כאלף עדים כי אף אם נתחשב ברצונן/ם של בני ובנות הקהילה החרדית, אין שום סיבה של ממש למנוע מנשים לעלות לשידור בתחנת הרדיו 'קול ברמה'".

מ"קול ברמה" נמסר בתגובה: "אנו מציעים לאותם ארגונים ללמוד את הנושא לעומקו ולגלות כי מאזינות התחנה החרדיות אינן מעוניינות לעלות לשידור. הראייה לכך היא שבשבוע האחרון במסגרת 4 השעות השבועיות המיועדות לנשים נקראו מאזינות התחנה, מספר פעמים בשעה, לעלות לשידור וההיענות הייתה אפסית. יתר על כן, נשים רבות התקשרו לתחנה והביעו את מורת רוחן על כך שארגונים חילוניים כופים השקפתם ואורח חייהם על מגזר שאינו מעוניין בכך. אנו קוראים לארגונים אלו לקבל את דעתו של המיעוט"

טרם התקבלה תגובת הרשות השנייה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully