וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון העיתונאים החדש: "מייצגים את כלל העובדים בשמונה כלי תקשורת מרכזיים"

22.4.2012 / 12:27

במסיבת עיתונאים מיוחדת, הודיע היום הארגון על הקמת ועדים יציגים בשמונה כלי תקשורת, בהם חברות החדשות של ערוצים 2 ו-10, "מעריב" ו"גלובס"; "קפיצת מדרגה משמעותית"

הבוקר הכריז ארגון העיתונאים על הקמת ועדים יציגים בשמונה כלי תקשורת – חברת החדשות של ערוץ 2, חברת החדשות של ערוץ 10, "מעריב", "גלובס" וארבע מתוך חמש החברות שמפיקות את מהדורות החדשות המקומיות בכבלים (ירושלים, תל אביב, באר שבע וחיפה). בכל אחד משמונת כלי התקשורת הללו הצטרפו לארגון יותר משליש מהעיתונאים, אמרו נציגי הארגון במסיבת עיתונאים מיוחדת, ועל בסיס כך, הכריזו נציגיה הבוקר כי "החל מהיום אנחנו מייצגים על פי חוק את כלל העיתונאים באותם כלי תקשורת".

"זהו יום חשוב לארגון העיתונאים. הקמתם של שמונת הוועדים מהווה קפיצת מדרגה משמעותית ביכולת שלנו להגן על תנאי ההעסקה של 1,200 חברי הארגון", אמרו . "אם עד כה בעיקר סייענו לכל חבר בצורה פרטנית באמצעות הליווי של עורכי הדין שלנו, הרי שמהיום ואילך עומד לרשותנו גם הכלי הקיבוצי. או במילים פשוטות יותר: 1,400 העיתונאים שמועסקים באותם שמונה כלי התקשורת (גם אלו שטרם הצטרפו לארגון) מפסיקים להיות לבד מול המעסיק. זהו הישג יפה, אבל רק תחילת הדרך. המטרה היא לאגד את כל העיתונאים בישראל".

"להקים איגוד עיתונאים מאפס, לצרף אליו יותר מ-1,200 חברים בפחות מחמישה חודשים ולהקים ועדים בכלי התקשורת החשובים בישראל – זה לא דבר פשוט", הדגישו בארגון, "אבל האתגר הגדול עוד לפנינו: לעצב עבודה מאורגנת שתתאים לעולם העיתונות ולאופי המיוחד של המקצוע שלנו. עבודה מאורגנת שתתבסס על דיאלוג ותחזק גם את העיתונאים וגם את כלי התקשורת שמעסיקים אותם. עבודה מאורגנת שתאפשר לנו להתפרנס בכבוד ולעשות עיתונות איכותית ומקצועית".

עוד הדגישו כי "מעתה יש מי שעומד לצדם, ויש מי שידאג שקולם יישמע - ויילקח בחשבון - בכל מה שנוגע לעתידם במקום העבודה. יש מי שיילחם עבורם ועבור זכויותיהם. בימים ובשבועות הקרובים נמשיך לצרף חברים כדי להגיע ליעד הזה, לוועד, בכל כלי התקשורת בישראל".

"אי אפשר להפריד את מצב העיתונות ממצבם של העיתונאים"

לצד דרור פויר ויאיר טרצ'יצקי, הנמנים על מקימי ארגון העיתונאים, נשאה הבוקר דברים גם אלינור דוידוב - עורכת משנה בתכנית "לונדון וקירשנבאום" וחברת ועד עובדי חדשות 10. "בגלל המצב הקשה אליו נקלע ערוץ 10 חשבו בארגון שיהיה הכי נכון להתחיל ולהחתים עובדים דווקא שם", אמרה לוואלה! ברנז'ה. "החלה אצלנו הצטרפות אינטנסיבית, מה שהביא בתחילה לבהלה בהנהלת הערוץ. כיום אנחנו מנהלים עם הנהלת חדשות 10 הידברות קבועה בנושא זכויות העובדים".

"המצב כרגע הוא שכל עיתונאי שעובד בטלוויזיה, לא משנה באיזה ערוץ או חברה – חבר בוועד עובדים", אומר חיים הר-זהב מהחדשות המקומיות. "מדובר בהישג מדהים מבחינתנו, ואנחנו מקוים להגיע להישגים דומה גם בעיתונות. כבר עכשיו, במקומוני 'מעריב' למשל, לכל העובדים יש ועד שמאגד אותם".

יצוין כי בגופי התקשורת של קבוצת ידיעות, מגופי התקשורת הגדולים בישראל, טרם הצליחו בארגון לבסס ועד עובדים יציג.

"אי אפשר להפריד את מצב העיתונות ממצבם של העיתונאים", אמר הבוקר פויר, העומד בראש ועד עיתונאי "גלובס". "החברה בישראל נפגעת כשהעיתונות והעיתונאים חלשים. למעסיקים אנחנו אומרים שפנינו לשלום. אנחנו יודעים מה מצב שוק התקשורת, אבל יש כמה דברים שדורשים שינוי ופיתרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully