וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפנית בעלילה: "קשת" משכה את תלונתה נגד "ידיעות אחרונות"

22.4.2012 / 14:41

לוואלה! ברנז'ה נודע כי הזכיינית החליטה לוותר ברגע האחרון על תביעתה לאכוף על קבוצת 'ידיעות' סעיף המחייב "לחשוף כל אינטרס מהותי". "קשת": "עבורנו מדובר בניצחון"

הזכיינית "קשת" משכה את התלונה שהגישה למועצת העיתונות נגד "ידיעות אחרונות" – כך נודע לוואלה! ברנז'ה. במועצת העיתונות התכוננו לאחרונה לערוך דיון במעמד צד אחד בלבד, לאחר שב'ידיעות' סרבו להופיע בדיון, לטענתם, בשל התנהלותה הפומבית של "קשת" בנושא.

כזכור, בתחילת החודש נודע כי הליך גישור שהתקיים בין הצדדים ואותו הובילה מועצת העיתונות, עלה בתוהו, וכי שתי החברות עומדות בפני בית הדין לאתיקה. "קשת" וקבוצת 'ידיעות' מצויים זה חודשים ארוכים בסכסוך ששורשיו בשיתוף פעולה שהיה בין "קשת" ל"ישראל היום" במסגרתו קיבל העיתון, המתחרה הגדול של "ידיעות אחרונות", חשיפה ופרסום בתכנית הדגל של קשת "האח הגדול". כמו כן, אתר האינטרנט של "קשת", מאקו, מתחרה ב- ynet האתר המוביל של "קבוצת ידיעות.

בתלונתה המקורית דרשה "קשת" כי פרסומי קבוצת 'ידיעות' על אודותיה בעיתון ובאתר יכללו גילוי נאות על אודות התחרות העסקית המתקיימת בין החברות. "קשת" דרשה ממועצת העיתונות לאכוף על קבוצת 'ידיעות' סעיף בתקנון האתיקה של המועצה ולפיו על הגוף המסקר לחשוף כל אינטרס מהותי, כלכלי או אחר על אודות פרסום מסוים, ולאחרונה ביקשה "קשת" להוסיף לתלונתה המקורית את התנהלות "ידיעות אחרונות" סביב פרסום תחקיר הכדורים הפסיכיאטריים.

"אין לנו סיבה להמשיך ולקיים את ההליך"

גורם בעיתון מסר לוואלה! ברנז'ה כי "אחרי שמנקים את כל הפילפולים והספינים, נותרה רק עובדה אחת: 'קשת' חוזרת בה מתלונתה נגד 'ידיעות אחרונות'. כנראה שגם ב'קשת' הבינו שאין לתלונה שום בסיס ועל מנת למנוע מבוכה החליטו לוותר מראש".

"מבחינתנו מדובר בניצחון", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם ב"קשת". "הפרישה של 'ידיעות אחרונות' מההליך משמשת כעדות המוכיחה את טענתנו, שהם גוף שלא מוכן לעמוד לביקורת ולשתף פעולה. הם פרשו מההליך בנימוק ש'כולם יודעים שיש תחרות עסקית בין הצדדים" – זהו נימוק לא רציני'".

"עצם ההתעלמות שלהם מבית הדין מוכיחה כי הם אינם הולכים למלא אחר ההכרעה, אין לנו סיבה להמשיך ולקיים את ההליך. בסופו של דבר 'ידיעות אחרונות' הודה כי מתקיימת תחרות עסקית בין החברות – מה שלא הסכים לעשות בעבר – ועבורנו מדובר בניצחון".

ב"קשת" בחרו שלא להגיב לדברים. גם ב"ידיעות אחרונות" בחרו שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully