וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת DIGIT 2012: "מוסד הצנזורה צריך לשקול שוב את הרלוונטיות שלו"

23.4.2012 / 16:33

האירועים הביטחוניים של השנים האחרונות, כדוגמת מלחמת לבנון השנייה, לא היו בולטים ברשתות החברתיות. אבל מה יקרה במלחמה הבאה? זאת ועוד, בכנס DIGIT בשיתוף וואלה! ברנז'ה

כיצד מתמודדים בצנזורה הצבאית ובמערכת המשפט עם הקלות ההולכת וגדלה של שיתוף מידע ברשתות חברתיות? פאנל שייערך בכנס DIGIT 2012 אשר יערך בשיתוף וואלה! ברנז'ה, ינסה לענות על השאלה באמצעות הצנזורית הצבאית הראשית תא"ל סימה ועקנין, המשפטן ד"ר יובל קרניאל ואנשי התקשורת אודי הירש עורך NRG ואבי משולם, עורך עיתון "מעריב" ו"ואלה!" לשעבר.

"מוסד הצנזורה צריך לשקול שוב את הרלוונטיות שלו בעידן המידע הנוכחי", קובע רועי כ"ץ, העורך הראשי של הכנס שינחה את הפאנל "המספריים נגד פייסבוק" שיעסוק בנושא. "האירועים הביטחוניים הגדולים של השנים האחרונות, כדוגמת מלחמת לבנון השנייה, לא היו בולטים ברשתות החברתיות. באירוע הבא חלק ניכר מהמידע ירוץ קודם כל שם, ואיסורי פרסום של הצנזורה יהיו לא רלוונטיים לחלוטין. הם מודעים לחוסר היכולת שלהם לשלוט על המידע ונערכים לכך".

"הבעיה הזו משותפת גם לצנזורה אבל גם לבתי המשפט שנאלצים לאכוף צווי איסור פרסום, שיוצאים בקלות רבה בישראל. הם מיועדים לכלי התקשורת המרכזיים שפועלים לפיהם – אבל מה עם אדם פרטי שיש לו 30 אלף חברים בפייסבוק? זה מצב שמדאיג את הצנזורה ומציב בעיה בפני רשויות החוק, שכן מדובר בלקונה משפטית", אומר כ"ץ.
עוד ישתתפו בפאנל גם העו"ד הפלילי אבי חימי, השופט בדימוס עודד אליגון ושוקי טאוסיג, העורך הראשי של "העין השביעית". "אנחנו לא נדבר עם המצב הקיים", אומר כ"ץ. "אנחנו רוצים לדעת איך וכיצד נערכים בצנזורה, בבתי המשפט ובמשטרה לשטף המידע בעימות הצבאי הבא או בפרשה הפלילית הגדולה הבאה. ברור שהנושא מטריד אותם עד מאוד".

כנס DIGIT 2012 יתקיים בבית הספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה בימים שני-שלישי 30/04-01/05. הכנס יתמקד בעתיד העיתונות ויכלול סדנאות, כיתות אמן ופאנלים שיוקדשו לאתגרים התכניים והטכנולוגיים שעומדים בפני העוסקים בעיתונות בפלטפורמות דיגיטליות.

את הכנס תפתח ביום שני הרצאה של מייקון פיליפס, יועצו הבכיר לניו-מדיה של נשיא ארה"ב ברק אובמה. פיליפס ירצה בנושא "מדיניות ניו-מדיה של הבית הלבן". דיקן בית הספר לתקשורת ד"ר נועם למלשטרייך-לטר אומר כי "ההרצאה של מייקון פיליפס בכנס DIGIT 2012 תעניק למשתתפים הצצה נדירה לנעשה בסביבתו של נשיא ארה"ב ובדרך הייחודית בה משווק המסר הפוליטי, המדיני והאישי של הנשיא ברק אובמה באמצעות מדיה דיגיטלית לכל רחבי העולם".

יום למחרת יתקיימו במסגרת הכנס כיתות אמן. ראש מערך ההסברה הלאומי לירן דן ילמד על תפקיד הדיגיטל במדיניות התקשורת של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. מו"ל ועורך האתר החרדי "כיכר השבת" ידבר על האתגרים היחודיים בעריכת אתר חדשות חרדי. בסנו, סדנה בהנחיית רוני לויט מהאקדמיה לאומנות בצלאל תעסוק באינפוגרפיקה, וחברת OUTBRAIN תעביר כתת אמן על קידום תוכן שיווקי בעיתונות המקוונת.

פאנל נוסף שיתקיים ביום שלישי ינסה לבחון מי בישראל נחשב לעיתונאי בעידן הניו מדיה. בפנאל ישתתפו עורך וואלה! גדי להב, עורך ynet יון פדר ועורך Xnet אילן יצחייק. כמו כן ישתתפו בפאנל ראש לע"מ לשעבר אורן הלמן שהקים ועדה לבחירת קריטריונים לקבלת תעודת עיתונאי, דובר צה"ל תא"ל יואב מרדכי, תנ"צ אלון לבבי דובר משטרת ישראל וגל מור – עורך "חורים ברשת".

מנהל האסטרטגיה הדיגיטלית של אובמה ירצה בישראל

להרשמה לכנס: digit@idc.ac.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully