וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ישראל לתקשורת הוענק ליעקב אחימאיר: "השראה ומופת לדורות של עיתונאים"

26.4.2012 / 20:23

”אין ספק שההחלטה להעניק את הפרס לאחד מעמודי התווך של השידור הציבורי דווקא בתקופה הזו תתרום לו ולמעמדו”, אמר אחימאיר לוואלה! ברנז’ה עם היוודע דבר זכייתו

פרס ישראל לתקשורת הוענק הערב (חמישי), מוצאי יום העצמאות לאיש רשות השידור, העיתונאי יעקב אחימאיר, הנמנה על מייסדי הטלוויזיה בישראל ונחשב לאחד מעמודי התווך של השידור הציבורי אליו הוא משתייך מזה יותר מ-40 שנה. במהלך שנות פעילותו שימש אחימאיר במגוון תפקידים בהם עורך, מגיש, שליח בחו"ל, פרשן, פובליציסט ויוצר דוקומנטרי.

הטקס המסורתי נערך בבנייני האומה בירושלים במעמד נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת רובי ריבלין, נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ושר החינוך גדעון סער. ועדת פרס ישראל שבחרה באחימאיר פעלה בראשות פרופסור איתן גלבוע, כשלצדו ישבו אורי אליצור והעיתונאים איילה חסון ושמעון שיפר. "אחימאיר הקפיד בעבודתו על הפרדה מוחלטת בין דעות ועובדות", נכתב בנימוקי הוועדה. "סגנונו העיתונאי נטול פניות, אמין, מעמיק ורחב אופקים. סגנון זה שימש השראה ומופת לדורות של עיתונאים".

עם ההכרזה על זכייתו בפרס אמר אחימאיר לוואלה! ברנז'ה כי הוא מודה לוועדת הפרס, והוסיף: "כולי תקווה שהפרס יביא לחיזוק השידור הציבורי. אין ספק שההחלטה להעניק את הפרס לאחד מעמודי התווך של השידור הציבורי דווקא בתקופה הזו (לקראת הרפורמה המקיפה ברשות השידור, ד.א.), תתרום לו ולמעמדו".

"תמיד האמנתי בחיוניות של השידור הציבורי בישראל, ואני מקווה שייעשה הכל על מנת שהוא ימשיך לשדר בהגינות ובמקצועיות", אמר אחימאיר.

יעקב אחימאיר החל את דרכו בתקשורת בשנת 1963 כעורך חדשות בקול ישראל. במשך שלוש שנים שימש ככתב רשת BBC ששידר בעברית מלונדון, ועם שובו לישראל בתחילת שנות ה-70 הצטרף לערוץ הראשון – בו הוא מועסק עד היום כעורך ומגיש התכנית "רואים עולם". אחימאיר מגיש, בנוסף, גם יומני חדשות בקול ישראל וכותב מאמרי דעה עבור העיתון "ישראל היום". כמו כן משמש אחימאיר כחבר מליאת מועצת העיתונות.

בארבעה פרסי עיתונות זכה אחימאיר עד היום: פרס סוקולוב לעיתונות, פרס אגודת העיתונאים, פרס סמולאר מטעם הג'וינט על סיקור העולם היהודי בתכנית "רואים עולם", ופרס האגודה לזכות הציבור לדעת. כמה פעמים במהלך הקריירה העיתונאית שלו הוצע לו למלא תפקידי ניהול בכירים ברשות השידור, אך הוא סרב לכך באופן עקבי והעדיף לעסוק בעיתונות ולא בניהול.

הטקס שהתקיים היום הוא ה-59 במספר. הפרס, על סך 75,000 ש"ח, הוענק השנה לעשרה זוכים בשמונה תחומים בהם חקר המתמטיקה ומדעי המחשב, הפסיכולוגיה, האמנות ומוסיקולוגיה, הסטטיסטיקה והספרות והשירה העברית.

אחימאיר הוא איש התקשורת השישי שזוכה בפרס כהוקרה על תרומתו לתקשורת בישראל. הראשון לזכות בפרס היה הבמאי הדוקומנטרי רם לוי, ואחריו הוענק פרס ישראל לקריקטוריסט יעקב ("זאב") פרקש. חתן פרס ישראל נוסף לאיש רשות השידור הוא חיים יבין, אחריו זכה בפרס הצלם דוד רובינגר. עוד זכו בפרס עורך "ידיעות אחרונות" ו"מעריב" לשעבר דב יודובסקי, וכן העיתונאי והפובליציסט נחום ברנע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully