וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה נגד הטלוויזיה החינוכית: שידרה תכנים מיניים

29.4.2012 / 13:47

התוכנית "גלילאו", המשודרת בצהריים בהגשת הילה קורח, הראתה קטעי וידאו שכללו זוגות עירומים בתנוחות מיניות. החינוכית: נבדוק שנית את התכנים

הטלוויזיה החינוכית שידרה בטעות קטעי וידאו שהראו זוגות עירומים בתנוחות מיניות במסגרת התכנית לילדים ונוער "גלילאו" המשודרת בצהריים בהגשת הילה קורח. תלונות שהתקבלו בלשכת נציב פניות הציבור של הרשות השנייה הביאו לפתיחת הליך הפרה נגד התחנה, כך מודיעה היום (ראשון) הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. בחינוכית הודיעו בתגובה כי יבדקו את תכני התכנית ויסווגו אותם בהתאם.

בחול המועד של פסח ובשעת הצהריים שודרה בחינוכית תוכנית המדע לנוער "גלילאו". בתכנית שודר דיון על הקשר בין שיער ראשם של גברים לבין ביצועיהם המיניים , והיא כללה ראיון עם סקסולוג שלווה בצילומים בעלי אופי מיני של זוגות.

"על הזכיין היה לנהוג בחובת זהירות מוגברת ולבדוק בשבע עיניים את התכנים לפני ששודרו לבני נוער בשעת צהרים", הודיע היום נציב פניות הציבור של הרשות דוד רגב, שהגיב בחריפות על הטעות. "במיוחד כשמדובר בטלוויזיה חינוכית המשדרת לבני נוער חובה לבחון כל תוכנית טרם שידורה לציבור, על אחת כמה וכמה כשהיא משודרת בחופשת הפסח. על הטלוויזיה החינוכית חלה חובת זהירות מוגברת ובדיקת התוכן השידורי הייתה צריכה להיעשות מראש", מסר.

התוכנית, אשר מהווה חלק מסדרה שנקנתה מחו"ל, עוסקת בבחינה מדעית של תופעות שונות. במהלך הפרק המדובר הציגה מנחת התוכנית, הילה קורח, מיתוס לפיו קיים קשר בין אורך שיערם של גברים לבין תפקודם המיני ו"ביצועיהם" במיטה.

בדקות שאחרי נשאלו נשים על המיתוס וסקסולוג גרמני ניסה להסביר את הדברים תוך שהוא מדבר על תאוותו המינית של הגבר, על הורמונים ועל ביצועיהם המינים של קרחים, כאשר ברקע נראו זוגות בשלבי עירום שונים בתנוחות שונות. הקטע נמשך מספר דקות ובסופו הצהיר הסקסולוג כי לא נמצא קשר בין הדברים.

מהרשות השנייה נמסר כי "בעקבות הפניות פתחה נציבות פניות הציבור בבירור במהלכו פנתה לזכיין המשדר, הטלוויזיה החינוכית. הזכיין התנצל על שידור הקטע והודיע לנציב כי יבדוק את התוכניות האחרות בסדרה לפני שידורן. תחום טלוויזיה ברשות השנייה שבחן אף הוא את התלונה פתח בהליך הפרה כנגד הזכיין ודרש ממנו לבחון מחדש את כל פרקי התוכנית על מנת לבדוק אם הם ראויים לצפית ילדים ובני נוער".

מהטלוויזיה החינוכית נמסר בתגובה: "התכנית 'גלילאו' הינה תוכנית מדע ודעת וכל התכנים בה והנושאים בהם היא עוסקת בעלי הקשר מדעי מובהק. הקטע המדובר בעל הקשר מיני מרומז בלבד ואי סיווגו נובע מטעות. אנו נבדוק שנית את תכני הפרקים בסדרה והם יסווגו בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully