וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסיכונים ברורים לנתניהו, והוא הולך עם זה עד הסוף"

"ראש הממשלה משתף איתנו פעולה באופן מוחלט", אומר היום ראש מערך ההסברה הלאומי, בהרצאתו על תפקיד הדיגיטל במדיניות התקשורת של רוה"מ, בכנס DIGIT בשיתוף וואלה! ברנז'ה

"ראש הממשלה משתף איתנו פעולה באופן מוחלט, הסיכונים בנושא הזה ברורים לו והוא הולך עם זה עד הסוף", אומר היום לירן דן, ראש מערך ההסברה הלאומי, בהרצאתו על תפקיד הדיגיטל במדיניות התקשורת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בכנס DIGIT2012 בשיתוף וואלה! ברנז’ה.

לדבריו, "החוכמה הגדולה והמיומנות בימים האלה היא איך עושים את השילוב בין כלל הפלטפורמות, הן המסורתיות והן החדשות".

"לדוגמא", אומר דן, "ראש הממשלה סיכום שלוש שנות פעילות לממשלה – ישבנו בצוותים וחשבנו מה מתאים למדיה המסורתית, ואיך עושים דברים ויראליים יותר שמתאימים לקהל יעד צעיר. מסיבת עיתונאים קבילה את החפשיה במדיה המסורתית והסרטון הוויראלי רץ באינטרנט. אתה צריך להתמקצע בכל אחת ואחת מהפלטפורמות".

"אנחנו לא מפחדים מהפעילות הזאת. זו זירה חדשה, אין עליה מספיק מחקר, יש הרבה ניסוי ותהייה. בזירה הדיגיטלית מי שעושה ראשון משהו לוקח את כל הקופה. התעוזה היא חלק בלתי נפרד מהזירה, ואתה לא יכול להיות בה 'פרווה' – אם אתה רוצה להיות מוביל אתה חייב לקחת סיכונים. הזירה הדיגיטלית היא זירה שהרבה יותר לזפזפ בה".

לדברי דן, "במיוחד כשנמצאים בלשכת ראש הממשלה, מקום מאוד ממלכתי, כל הפעילות נמצאת באובר-פוקוס, ולכן הזהירות מתבקשת. מעבר לזה שראש הממשלה משתף איתה פעולה באופן מוחלט, הסיכונים בנושא הזה ברורים לו והוא הולך עם זה עד הסוף".

"אני לא שייך לאסכולה שאומרת שזו זירה שעומדת בפני עצמה. המדיה המסורתית תישאר כאן ותמשיך להיות דומיננטית והיכולת שלהם לקבוע סדר יום לא תעלם בשנים הקרובות. ההרגל לצפות בחדשות או בספורט בשעה מסוימת לא ייפסק. היכולת לקבל פידבק היא אדירה והיכולת לדעת מה קורה בזמן אמת פרטים על הקהל".

דן התייחס גם לסוגיית מחיקת תגובות, שעוררה הדים לאחרונה. "אנחנו מתלבטים בנושא הזה, בארצות הברית זה מאוד ברור. הם לא מוחקים תגובות ומשאירים לפייסבוק לטפל בתגובות שנוגדות את המדיניות של האתר", אמר.

"כמה מהפעילות בניו מדיה עושה ראש הממשלה בעצמו?", הוא נשאל בהמשך. "מי מצלם עבורו את התמונה באינסטגרם, למשל?".

"המעורבות של נתניהו גבוהה, הוא מאשר רבות מן הפעילויות", השיב. "לא פעילויות קבועות שנעשות באופן אוטומטי, אבל הוא מאשר באופן אישי דברים שהם לא שגרתיים. את הפעילות באינסטרגם הוא מכיר והוא רואה. דברים שהוא נותן להם אוקיי נעשים בצורה אוטומטית. הוא חי את זה, מבין את זה, ובמיוחד מבין את החשיבות של זה".

"איך ראש הממשלה יכול לקחת נושא - ולהביא אותו לאנשים בצורה שהם עצמם יכולים לקדם?".

"הניו מדיה הוא כלי מעולה להצגת מסרים והפצה שלהם, אבל הוא לא רק כלי דוברותי גם מקדמים גם פרויקט בשיתוף הגולשים, למשל, פרויקט "הדור הבא" שהוא אינטראקטיבי ואנחנו נעשה יותר דברים אינטראקטיביים בעתיד. כך למשל, היה לנתניהו צ'אט עם העולם הערבי – היו שם 700 שאלות, ורק אחר כך אנחנו עושים בזה שימוש דוברותי. אנחנו משתדלים שכמה שיותר יהיה דו-שיח, ואנחנו עוקבים אחר מה שהאנשים אומרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully