וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי המתנחלים נגד דו"צ: מדווח באופן לא הוגן; דורשים את התערבות הרמטכ"ל

2.5.2012 / 11:03

לטענתם, ההודעות לתקשורת אותן מוציאה החטיבה לכתבי ההתיישבות והצבא ולמערכות, מנוסחות באופן מוטה נגדם. דו”צ: "מוחים על הטענות המגמתיות"

ראשי המתנחלים יוצאים נגד חטיבת דובר צה"ל וטוענים כי ההודעות לתקשורת אותן מוציאה החטיבה לכתבים ולמערכות מנוסחות באופן מוטה נגדם. במכתב שהעבירו לרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ הם דורשים את התערבותו במה שלטענתם מהווה דיווח לא הגון לאמצעי התקשורת.

"מזה זמן רב אנו טוענים כי הדיווח של אמצעי התקשורת ביחס למתיישבים היהודים ביו"ש הוא מוטה ואינו הגון ובשיחותינו עם הכתבים והעורכים אנו מראים להם באין ספור דוגמאות כיצד כל חשד לכאורה שמתנחל פגע בערבי מקבל בולטות תקשורתית גדולה, בעוד מקרים ברורים של אלימות, ביזה, וונדליזם של ערבים כלפי יהודים אינם זוכים כלל להתייחסות או להתייחסות שולית", כתב לרמטכ"ל יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר.

קצובר תולה את האשמה בסיקור המוטה, לטענתו, בנוסח הודעות דובר צה"ל. "בירורים שערכנו בקרב כתבי התיישבות וצבא חשפו בפנינו את העובדה המדהימה כי האחריות לכך מוטלת בעיקר על דובר צה"ל המעביר להם עדכון שוטף על פעילות צה"ל באזור איו"ש", כתב לרמטכ"ל. "מהכתבים התברר לנו כי כשערבי זורק אבנים על יהודי ביהודה ושומרון הודעת הביפר של דו"צ נראית כך: "אבנים יודו לעבר רכב ישראלי. צה"ל פתח בסריקות" לעומת זאת, כשמתנחלים מיידים אבנים ההודעה נראית כך: "מתיישבים יידו אבנים לעבר רכב פלסטיני. צה"ל פתח בסריקות".

לפי קצובר, נוסח ההודעה של דובר צה"ל מתפרסם במלואו על ידי מערכות התקשורת ולפי הנוסח שמכתיב דובר צה"ל והוא "רק מחזק את הרושם בציבור כאילו מתיישבי יהודה ושומרון עסוקים כל העת בהצקות לפלשתינים בעוד שכל אירועי הפח"ע כנגד יהודים אין להם פנים, שמות או זהות". קצובר דורש מהרמטכ"ל, כאמור, להתערב בנושא.

מחטיבת דובר צה"ל נמסר בתגובה: "בדובר צה"ל מוחים על הטענות המגמתיות שאינן עולות בקנה אחד עם המציאות. המכתב התקבל בצה"ל, תשובה אליו תימסר כמקובל ישירות לפונה" .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully