וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משוכנעים שתהיה השקה יפה של 18-19 אחוזים"

2.5.2012 / 16:03

במלחמה של ערוץ 10 מול החזית המסורתית שלו - הזכיינית רשת, יתחיל הערב קרב נוסף. גורם בערוץ: "אין לנו ציפיה לנצח את כלבוטק, אבל אנחנו צריכים ממוצע של 15% כדי להרוויח"

הרבה תקוות תולים בערוץ 10 בערב השידורים היום (רביעי) בו תושק "הישרדות VIP", השקה שאולי תסמן מעבר חיובי עבור הערוץ מתקופה קשה של פרוגרמינג לוקה בחסר ולוח שידורים ממוחזר - אל עבר פריים טיים דו-ספרתי. אחרי דחייה של חודשים ארוכים ולבטים בשיבוץ השידור החליטו בערוץ, בדומה לפעימים קודמות, לשדר את "הישרדות" מול הזכיינית "רשת".

זו מצידה השיבה להחלטה בתותח כבד שכבר הוכיח את עצמו לא אחת מול התותחים מגבעתיים: ספיישל מיוחד של "כלבוטק", זאת בידיעה כי רפי גינת ישמור על צופי מהדורת החדשות ויוסיף להם כמה משלו. בתוספת העובדה שהזכיינית היום חזקה יותר אחרי ההצלחות של "המירוץ למיליון" ושל The vioce, והנה כבר יש סיבה טובה לערוץ 10 לכסוס ציפורניים מול המרקע.

"אנחנו לא ננצח את 'כלבוטק', אין לנו ציפיה לזה. אבל אנחנו כן משוכנעים שתהיה הערב השקה יפה של 18-19 אחוזים, שזו תוצאה טובה ללא קידום מאסיבי", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם בערוץ 10. לדבריו, "מצד אחד עונות ה-VIP נחשבות לפופולאריות יותר ויוצרות סביבן עניין רב יחסית לעונות בהן המתמודדים אנונימיים – מצד שני מצבו הכלכלי הרעוע של הערוץ הביא לכך שקידום התכנית השנה באמצעות פרסום היה מצומצם".

"השקענו כמה מאות אלפי שקלים בפרסום ברדיו ובפייסבוק והשאר בברטרים", מוסיף הגורם. "אבל אנחנו כבר רואים התעניינות חיובית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הישרדות – בניגוד לכלבוטק – מצליחה יותר בקרב קהל יעד של צעירים". קאסט ה-VIP/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הביקושים נראים טוב וזו אינדיקציה לא רעה"

ההתעניינות החיובית המוקדמת אליה מתכוונים בערוץ היא זו של המפרסמים, המזהים את "הישרדות" – בניגוד ל"כלבוטק" – ככזו המצליחה יותר בקרב קהל יעד של צעירים. לפני יותר משבועיים סיימו בערוץ בהצלחה את מכירת חבילות החסות על הענקת פרס ב"הישרדות VIP", כאשר היקף החסויות שגוייס הגיע ל 6 מיליון שקלים, גידול של 20% ביחס לעונה שעברה. "הביקושים נראים טוב וזו אינדיקציה לא רעה. החודשים האחרונים הצביעו על מגמת התאוששות ביחס לפרסום", אומר הגורם.

אולם, רווחיות תימדד בסופו של דבר בממוצע הרייטינג. עד כה היו עונות "הישרדות" רווחיות עבור ערוץ 10, ולמרות התחרות מול "רשת" ובמיוחד מול "רוקדים עם כוכבים" - גם היא משובצת בידוענים – לא חוששים בבית הוורד מהפסדים. "מבחינה כלכלית אנחנו צריכים ממוצע רייטינג של 15% לעונה כדי שהיא תהייה רווחית", אומר הגורם בערוץ, שמספר כי הפרק הראשון, אשר הוקרן אמש (שלישי) לראשונה באירוע של הערוץ, גרר אחריו תגובות נלהבות. בערוץ משדרים שביעות רצון, איך לא, מהליהוק של העונה הנוכחית אשר כולל בין היתר את עזאם עזאם, ענבל גבריאלי, דורון ג'מצ'י, הראל מויאל, בוקי נאה ואושרי כהן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא בונים על ניצחון מולו. רפי גינת ומותג "כלבוטק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אם נעשה השקה כמו בשנת 2010 זה יהיה מצוין בשבילנו"

לפני שנתיים הציבו ב"רשת" מול השקת "הישרדות" ספיישל של "אחד נגד מאה" ובו זכייה בפרס הגדול. השקת "הישרדות אולסטרס" עשתה אז רייטינג של 18.9%. "השנה אנחנו עולים בסביבה דומה מבחינת פלטפורמה", אומר הגורם. העונה אחר-כך חוותה שחיקה במעמד התכנית ו"איי קמרינס" הושקה עם 16.3%. "אם נעשה השקה כמו בשנת 2010 זה יהיה מצוין בשבילנו", אומר הגורם שמזכיר את הקידום האינטנסיבי של התכנית אז, והשת"פ עם שופרסל וחלוקת משקפי התלת מימד שלוותה בהשקעה של מיליון שקל בשילוט חוצות – השקעה שלא נעשתה השנה.

לצד "הישרדות" מתכוונים בערוץ 10 להשיק בקרוב גם את "היפה והחנון", אולם מועד שיבוץ מדויק טרם נקבע. בערוץ מעריכים כי התכנית תעלה לאוויר תוך שבועיים-שלושה, אולם סרבו לומר האם תשובץ מול "רשת" או דווקא מול "קשת". "מעולם לא היו בערוץ 10 שתי תכניות ריאליטי, מהתכניות הנצפות ביותר, ששודרו זו לצד זו", אומר הגורם בערוץ. "זהו חיזוק משמעותי ביותר לפרוגרמינג של הערוץ ואחרי כל חודשי הקיפאון הללו – הגיע הזמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully