וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעון החול התהפך: HOT תחויב להכריע תוך חודש על זהות מפיק ערוץ 8

3.5.2012 / 15:01

לוואלה! ברנז'ה נודע כי בכוונת מועצת הכבלים והלוויין לחייב את HOT להגיש לה את הבקשה לשינוי הגוף המפיק את הערוץ תוך חודש בלבד. היוצרים: "מדובר במהלך עסקי רשלני"

הסערה סביב עתידו של ערוץ 8 הגיעה הבוקר (חמישי) למועצת הכבלים והלוויין, הגוף המפקח על שידורי HOT - הפועלת בימים אלה להעברת הפקת הערוץ לחיים סלוצקי במקום "נגה תקשורת". לוואלה! ברנז'ה נודע כי בכוונת מועצת הכבלים והלוויין לחייב את HOT להגיש לה את הבקשה לשינוי הגוף המפיק את הערוץ תוך חודש, כלומר, חצי שנה בטרם מסתיים החוזה שלה עם נגה תקשורת. עד שלא תגיש HOT את הבקשה – אין בכוונת המועצה להתכנס ולדון בסוגיה.

הבוקר נערך לבקשת ארגוני היוצרים שימוע במועצה בו לקחו חלק כל הצדדים המעורבים, ובפניה הופיעו סמנכ"ל התוכן של HOT יורם מוקדי ומנהלת מחלקת ערוצים ורגולציה של החברה מיכל ריבלין, ואלה הופיעו בפני המועצה יחד עם המפיק חיים סלוצקי. אחריהם נשאו דברים מנהל ערוץ 8 הנוכחי אייל אופנהיים והאחראית על הפקות המקור מיכל ויץ. בהמשך השימוע הופיעו בפני המועצה נציגי היוצרים: אורי רוזנווקס, אסף אמיר, חיים שריר, אסנת טרבלסי, דוד אופק, לירן עצמור, אודי סגל מאיגוד המפיקים.

היוצרים העלו בפני המועצה את עיקרי הדברים שהעלו בעצומה אותה יזמו ושהביאה לזימון השימוע הבוקר. "אמרנו לחברי המועצה שבמצב הנוכחי קשה לנו להאמין שבשנת 2013 יהיה ערוץ ברמה של ערוץ 8 הנוכחי", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם שנכח בשימוע. "אם ההפקות הנוכחיות של נגה לא עוברות ל-HOT והארכיון גם הוא לא עובר, מה הם ישדרו בדיוק? איך הם יעמדו במחויבויות הרגולטוריות? אף אחד לא יודע. זה יביא לפגיעה גם ברמת הערוץ וגם בצופים".

"הערוץ הזה הוא לא רק רייטינג"

החשש העיקרי בשלב זה הוא שבמידה והארכיון של "נגה תקשורת" והפקותיה הנוכחיות לא יעברו ל-HOT והמגעים המתקיימים בימים אלה לא יישאו פרי – תבקש החברה מהמועצה הקלות במחויבויות שלה כיוון שהיא "תתקע" בלי הפקות מוכנות לשידור, ואלה יבואו על חשבון היוצרים. בנוסף, חוששים היוצרים כי החיסכון התפעולי של HOT משינוי החוזה, המוערך בתעשייה בסכום של בין 5 עד 7 מיליון ש"ח בשנה, ינבע מהשארה של הפקות "בתוך הבית", כלומר, בחברה של סלוצקי. הוא עצמו הכחיש את הדברים ואמר בכוונתו להוציא את רוב ההפקות לחברות אחרות.

"אנחנו דורשים מהמועצה תשובות, כיצד הם מתכוונים לדאוג שהקהל והיוצרים לא יפגעו מהמלך העסקי הזה של HOT, וזה מהלך עסקי שאנחנו טוענים שהוא רשלני", אמר אחד מנציגי היוצרים, "אבל המועצה לא תתערב עד שלא תוגש הבקשה הרשמית להחלפת המפיק".

מטבע הדברים, גם ב"נגה תקשורת" הביעו בפני מועצת הכבלים והלוויין את מורת רוחם מהמלך. "אף אחד לא הסביר לנו למה מחליפים אותנו", טענו הנציגים בפני המועצה, ואמרו כי השיקולים להחלפתם בהפקת הערוץ אינם מקצועיים, אלא שיקולים זרים. "הערוץ הזה הוא לא רק רייטינג והערך שלו לתרבות וליצירה הוא רב וחשוב, וזו המטרה היחידה שעומדת בפנינו", אמרו. באירוע של נגה תקשורת שנערך אתמול בערב אמר מנהל הערוץ אייל אופנהיים כי "נבדקות אפשרויות שונות להמשיך ולהפעיל את הערוץ".

גורם ב"נגה תקשורת" אישר היום לוואלה! ברנז'ה כי סוגיית הארכיון עדיין לא סגורה, ואמר כי "הזכויות המלאות הן בידי 'נגה תקשורת' ואנחנו בוחנים כעת אופציות שונות בנושא".

חיים סלוצקי ו-HOT בחרו שלא להתייחס לדברים, וכך גם ב"נגה תקשורת". תגובת מועצת הכבלים והלוויין טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully