וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ החדשות עלה לאוויר; ועד עיתונות-הפקה: "השלכות חמורות על ציבור העובדים"

6.5.2012 / 11:24

שידורי הניסיון של ערוץ 33 במתכונתו החדשה החלו הבוקר בליווי קולות צורמים: "מקור המימון לערוץ הוא קיצוץ של 20% במשכורות העובדים וקיצוץ ביום עבודה של אנשי החדשות"

שידורי הניסיון של ערוץ 33 כחלק מהסבתו לערוץ חדשות החלו הבוקר (ראשון) אולם בקולות צורמים: ועד העובדים טוען כי מקור המימון לערוץ הוא קיצוץ של 20% במשכורות העובדים וקיצוץ ביום עבודה של אנשי החדשות.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, ועד עיתונות הפקה הורה כבר לפני מספר שבועות לעובדי הרשות שלא לשתף פעולה עם הקמת הערוץ החדש. כיום כאמור, המאבק עולה מדרגה. "פתיחתו של ערוץ חדש זה גם אם לשידורי ניסיון הינו מהלך מורכב שיש בו שינויים רבים משמעותיים והשלכות חמורות על ציבור העובדים", נכתב במכתב שהפיץ ועד עיתונות-הפקה לעובדי רשות השידור. בוועד טוענים כי ההנהלה החליטה לפתוח את הערוץ החדש באופן חד צדדי וללא סיכום עם הוועד על אודות השפעתו על העובדים.

ערוץ החדשות הושק הבוקר בשעה 9:00 עם שידורי מבזקי חדשות בכל שעה עגולה שימשכו עד השעה 16:00. ערוץ החדשות והתרבות ישדר בעתיד שידורים בנושאי חדשות, אקטואליה ותרבות במשך כל שעות היום, בשיתוף פעולה בין הטלוויזיה לרדיו. ברשות השידור מדגישים את שיתוף הפעולה בין רשת ב' לבין חטיבת החדשות של הערוץ הראשון ככזו שמטרתה להוביל את שידורי החדשות והאקטואליה בישראל.

אולם עובדי חטיבת החדשות טוענים כי הנהלת רשות השידור מדירה אותם מהחלטותיה בנושא. "התקיימה פגישה עם ההנהלה בה ביקש הוועד לקבל פרטים על השידורים החדשים בערוץ החדש. להנהלה לא היו תשובות לשאלות מלבד העובדה שאלה שידורי ניסיון של קריין בלבד", נכתב. "הרפורמה לא נראית בפתח והעובדים סובלים מעוול מתמשך של קיפאון בזכויות המגיעות להם בדין, כמו תוספות השכר שניתנו לכל המשק כרכיב שכר פנסיוני, והנה נמצאה קופה ובה תקציב עלום?".

ועד העובדים שכר את שרותיו של משרד עורכי דין הפועל לנהל דיון עם ההנהלה באמצעים משפטיים. "ההתייעצויות נמשכות גם ברגעים אלו ונודיעכם על המשך צעדינו", מסרו לעובדים. אנו נגיב בכל ניסיון לפגוע בזכות מתוקף החוק, אנחנו מבקשים מהעובדים ליידע אותנו בכל מקרה של איום או ניסיון להפחדה".

זליג רבינוביץ', עוזר בכיר למנכ"ל הרשות ומי שממונה על הקמת ערוץ החדשות, מסר הבוקר כי ההנהלה מקיימת הדברות עם אגודת העיתונים. "בשעה טובה התחילו המבזקים בערוץ 33 כמתוכנן", מסר. "אני מברך על ההידברות עם אגודת העיתונאים, ומברך על כך שהקולות השפויים של ועד העיתונות ועובדי הטלוויזיה גברו על אלה שניסו להכשיל את המהלך".

היום תשודר לראשונה מהדורת מבט בשעה שמונה דקות לשמונה, ותתייצב מול מהדורות החדשות של הערוצים המסחריים. ברשות השידור משיקים היום לוח השידורים חדש ובו רצועות שידור חדשות של אקטואליה, ספורט, סדרות דרמה, ותכניות המבוססת על קטעי ארכיון.

מרשות השידור נמסר בתגובה לדברים: "טענותיו של ועד עיתונות הפקה בעניין שידורי ערוץ החדשות והתרבות הישראלי הן ניסיון נואל של חלק מחברי הוועד לזרות חול בעיני העובדים. בשלב זה אין העברת שעות נוספות לטובת שידורי הניסיון של ערוץ החדשות והתרבות הישראלי. חלק מחברי הוועד מנסים להתסיס את עובדי הערוץ ובכך לשרת מטרות שאינן קשורות בהפעלת הערוץ".

עוד נמסר מהרשות: "כמו-כן, התקיימו מספר פגישות בין נציגי האגודה והוועד בשיתוף עם זליג רבינוביץ', מנהל צוות ההקמה של הערוץ ואיש הקשר לוועדים עם מנכ"ל הרשות, בהן הובהר לוועד כי הנהלת הרשות לא תרשה התערבות בתכנים לשום גורם ובכלל זה לוועד עיתונות והפקה בטלוויזיה".

תנאי העבודה לא סוכמו וכל עובד אשר עובד בפועל שכרו ישולם", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully