וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הכבלים והלוויין שוקלת: חיוב HOT ו-yes בהשקעה בקולנוע ישראלי

7.5.2012 / 12:20

המועצה מעוניינת לחייב את החברות להשקיע לפחות 5 מיליון ש"ח בשנה בקולנוע ישראלי, בדומה למחויבויות של ערוץ 10 וזכייניות ערוץ 2 קשת ורשת: "תעשיית הקולנוע הינה משלימה"

שלוש החלטות שהתקבלו לאחרונה במועצה לשידורי כבלים ולוויין עשויות להיטיב עם ענף הקולנוע הישראלי ועם ענף הפקות המקור: המועצה מעוניינת לחייב את החברות yes ו-HOT להשקיע לפחות 5 מיליון ש"ח בשנה בקולנוע ישראלי, בדומה למחויבויות של ערוץ 10 וזכייניות ערוץ 2 קשת ורשת. המועצה הזמינה את החברות לשימוע בנושא בו תינתן להן האפשרות להביע את הסתייגותן.

"המועצה סבורה כי תעשיית הקולנוע הינה תעשייה משלימה לתעשיית הטלוויזיה וכי קביעת חובת השקעה בסרטי קולנוע ישראליים, כחלק מחובת ההשקעה בסוגה מורכבת, תספק תעסוקה ליוצרים רבים ומגוונים אשר הכשרתם המקצועית תתרום גם לתעשיית הטלוויזיה", מסרה המועצה – אשר תקבל החלטה בנושא בעוד שבועיים.

עוד החליטה המועצה להכיר לחברות הכבלים והלוויין בהשקעה בפיתוח תסריטים גם אם הן לא מפתחות במקביל אליהן סרטי-תעודה, זאת בשונה מהנהוג כעת. המטרה בשינוי המדיניות הינה, לפי המועצה, "לתמרץ את הפלטפורמות לתת הזדמנות ליוצרים חדשים, במטרה לקדם ולפתח רעיונות חדשים אשר בעתיד ירחיבו את מגוון התכנים שמוצגים על מסך הטלוויזיה".

"משקיעות מיליונים מדי שנה גם בלי שיהיו מחויבות לכך מתוקף חוק"

בנוסף החליטה המועצה לתת ל-yes ו-HOT גמישות רחבה יותר בפריסה של חובות ההשקעה שלהן בסדרות דרמה ובסדרות תעודה רגילות. מעתה, יוכלו החברות להפיק סדרה בשנה אחת ולשדר אותה עד תום השנה שלאחר מכן. עד עתה היו חייבות החברות לשדר את הסדרות באותה שנה שבה הופקו, מה שהביא אותן פעמים רבות לפנות למועצה ולבקש ארכות והקלות בעניין מועד השידור בשל ימי צילום שמתארכים, קשיים בפיתוח תסריטים, לו"ז שחקנים עמוס וכדומה.
"המועצה סבורה כי בהשקעה בקולנוע יש כדי לתרום תרומה של ממש, גם אם בעקיפין, ליצירה הטלוויזיונית המקורית, לרווחת מנויי הכבלים והלוויין והציבור כולו", מסר יו"ר המועצה ניצן חן.

טרם התקבלה תגובת HOT ו-yes לידיעה, אולם גורם באחת החברות אמר הבוקר לוואלה! ברנז'ה כי "ההחלטה לעשות שימוע על ההשקעה בקולנוע תמוהה, כי שתי החברות משקיעות מיליונים מדי שנה בסרטי קולנוע ישראלים גם בלי שיהיו מחויבות לכך מתוקף חוק". בין סרטי הקולנוע בהן השקיעו בשנים האחרונות חברות הכבלים הלוויין ניתן למצוא את "הערת שולים", "עג'מי", אדמה משוגעת ו"בופור" של yes, ואת הסרטים "לבנון", "פובידיליה", ו"ואלס עם באשיר" של HOT.

"התפקיד של המועצה הוא לדאוג לאינטרסים של צופי הטלוויזיה הרב-ערוצית ולשם כך היא הוקמה, תחום הקולנוע הישראלי לא אמור להיות תחת אחריותם. אול שהם רוצים להפוך את ההשקעה שממילא מתקיימת למשהו רשמי, או שהם קצת התבלבלו", הוסיף הגורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully