וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה זועק לשמים שהארץ לא יצאו במהדורה נוספת, הרי בדיוק בשביל זה האופציה הזו הומצאה"

8.5.2012 / 11:40

הדרמה אמש בחדרי העריכה של העיתונים הייתה לא פחות מרתקת מזו שהתקיימה במסדרונות הכנסת: "הארץ" נותר היחיד ללא מהדורה שנייה, בעוד שבידיעות התמלאו הבוקר תחושת גאווה

דרמות ליליות כמו זו שאליה התעוררו אזרחי ישראל הבוקר (שלישי) מהוות עבור מערכות העיתונים המודפסים שעת כושר של ממש, והזדמנות להציג הישגים ולהצביע על כישלונות המתחרים. שלושת העיתונים הגדולים - "ידיעות אחרונות", "מעריב" ו"ישראל היום" הדפיסו מהדורה שנייה של העיתונים ובישרו בשערם על הטלטלה הפוליטית שהתרחשה הלילה ועל ביטול הבחירות. בהירות הדיווח הייתה שונה אמנם, שכן בעוד "ישראל היום" ו"ידיעות אחרונות" הביאו דיווח חד משמעי, ב"מעריב" היה דיווח ראשוני יותר על אודות המגעים בין מופז לנתניהו על ממשלת אחדות בלבד. אך לעומת השלושה בלט במיוחד עיתון "הארץ": ללא מהדורה שנייה, נותר הוא העיתון המודפס הלא רלוונטי היחיד בבוקר הסוער.

תחושת הגאווה החזקה ביותר פשטה הבוקר על המשרדים ברחוב מוזס. "ידיעות אחרונות הבוקר הוא העיתון היחיד שרוב העותקים שלו הם מהדורה שנייה, וגם בתפוצת המנויים רוב העיתונים מעודכנים", אמר הבוקר לוואלה! ברנז'ה גורם בכיר בעיתון. "הכתב שלנו צביקה ברוט ידע את הסיפור לפני כולם וחמש-עשרה הדקות האלה הן אלה שאפשרו לנו את ההיערכות. להארץ יש בעיה, כי הוא העיתון הראשון שיורד לדפוס".

"אם מישהו נרדם שם במשמרת אלה חדשות רעות מאוד"

מבחינת לוחות הזמנים, ההודעה הדרמטית הגיעה למערכות העיתונים במקביל. הכתבים הפרלמנטריים בילו אמש במשכן הכנסת עד שעה מאוחרת והמתינו לאישור הצעת החוק הממשלתית לפיזור הכנסת. סמוך לשעה 1:20 הודיע יו"ר ועדת הכנסת, חבר הכנסת יריב לוין כי המשך הדיון נדחה למועד לא ידוע. סמוך לשעה 1:40 הודיעו בנימין נתניהו ושאול מופז כי סיעות קדימה והליכוד צפויות להתכנס בשעה 2:00, ועם הודעתם הבינו הכתבים הפרלמנטריים את המסתמן ועדכנו את המערכות. ההסכם הקואליציוני עצמו הוצג רק לקראת השעה 3:00, אחרי הדפסת המהדורות השניות של העיתונים.

"זה זועק לשמים שהארץ לא יצאו במהדורה נוספת, הרי בדיוק בשביל זה האופציה הזו הומצאה", אומר גורם בכיר בישראל היום, שהמהדורה השנייה שלו ירדה לדפוס ב-2:30. "זה אפילו מוזר יותר כי הארץ הוא עיתון עם דגש מאוד פוליטי, ודווקא עבורו זה מהווה כישלון, יותר מכולם. אם הם עשו החלטה מושכלת שנובעת משיקולים כלכליים של הדפסה והפצה – אז ניחא. אבל אם מישהו נרדם שם במשמרת אלה חדשות רעות מאוד", אומר הגורם.

"שילוב של אילוצים טכניים ומערכת לא חדה"

"זה עניין של עלויות", אומר גורם במעריב, שם הקפיצו את ראש מערכת החדשות חזרה למערכת העיתון כדי לשנות את השער – ותגברו את אתר האינטרנט בעורכים. "אצלנו השער השתנה תוך חצי שעה מרגע קבלת הידיעה הראשונית, והבוקר מרבית העותקים של גוש דן והעותקים הקמעונאים היו של המהדורה השנייה. כנראה שבהארץ התנהלו אחרת".

"הכותרת של מעריב הייתה קצת מוקדמת מדי. אמנם הוציאו מהדורה שנייה, אבל ממש כדי לצאת ידי חובה", אומר גורם בידיעות אחרונות על מאמצי המתחרים. גורם אחר בידיעות אומר על עבודת המערכת: "זה עניין של מיומנות של מערכת שיודעת לעבוד בלחץ ומתורגלת במצבים כאלה.

בידיעות אחרונות תמיד יש כוננות מלאה אז אם יש אירוע דרמטי, יש לנו את הצוות ואת כל המערך כדי להספיק להדפיס את זה. לא נראה לי שהארץ עשו כאן החלטה כלכלית, זה שילוב של אילוצים טכניים ומערכת לא חדה – ועד שהם שמעו על זה בשבילם זה כבר היה מאוחר מדי".

"למערכות העיתונים האחרות אין אתר אינטרנט משלהם"

בעיתון הארץ תולים הבוקר את הסיבה לגיליונות הלא מעודכנים באילוצים טכניים בלבד ."אלה שיקולים טכניים של דפוס, יש למערכת ההדפסה אילוצים מסוימים", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם בעיתון. "הדבר המהותי במקרים כאלה זה ההפצה. ל"ישראל היום" יש הפצה מאוד מאוחרת, וגם ל"ידיעות אחרונות" יש מנויים בערים מרוחקות שלא קיבלו עיתון מעודכן".

"לא נכון לומר שנעלמנו הבוקר", מוסיף הגורם. "למערכות העיתונים האחרות אין אתר אינטרנט משלהם, ואנחנו נתנו שם את כל השירות לקוראים".

"כל אירוע שמתרחש בשעות הבוקר ממחיש את הבעיה של הפרינט", אומר הגורם. "נגיד שקרה אירוע בשש בבוקר – אם אין לך אתר אינטרנט אתה לא קיים בכלל .כמה פעמים הלכת לישון עם כותרת גדולה ובבוקר קרה משהו שהפך את העיתון ללא רלוונטי? השאלה היא האם אתה נותן שירות לקוראים שלך, וקוראי הארץ קיבלו כל הבוקר דיווחים שוטפים באמצעות האתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully