וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחליף למנהל מחלקת התעודה - זריקת כסף ציבורי"

9.5.2012 / 17:24

מיד לאחר התכנסות ועדת המכרזים של ערוץ 1 למציאת מחליף למנהל המחלקה הנוכחי איתי לנדסברג, גינו היוצרים את החלטת ההנהלה והתייצבו לימינו: "מועמד ראוי יחידי בשעה הזאת"

ועדת המכרזים של רשות השידור, אשר החליטה לפני חודשיים וחצי להוציא למכרז את תפקיד מנהל מחלקת התעודה, התכנסה היום על מנת לבחור מועמד לתפקיד – אולם לא מצאה אף מועמד מתאים מבין אלה שהגישו מועמדות, כולל את זו של המנהל הנוכחי איתי לנדסברג, שהגיש גם הוא את מועמדותו. לוואלה! ברנז'ה נודע כי שישה אנשים הגישו מועמדות לתפקיד אותו ממלא לנסדברג זה כעשר שנים, וכי הרשות החליטה לכנס ועדת איתור למציאת מחליף.

ההחלטה להוציא את תפקידו של לנדסברג למכרז מעוררת מחלוקת קשה. כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, אגודת העיתונאים בירושלים תקפה בחריפות את ההחלטה וטענה כי כמוה כהבעת אי-אמון בעיתונאי רשות השידור. "העובדה כי איתי לא נבחר מעידה כאלף עדים כי כישורים ויכולות אינם תנאי מספק לבחירה לתפקיד ברשות השידור", אמר אז יו"ר סניף האגודה בירושלים, דני זקן. "מתקבל הרושם כי ללנדסברג חסר הכישרון העיקרי, והוא הקרבה להנהלת רשות השידור. לנדסברג אחראי על התוצרת המשובחת ביותר של הערוץ 1 - זו שמחזיקה את הערוץ מעל פני המים".

"אין הרבה חתני פרס סוקולוב ברשת השידור"

הבוקר, עת התכנסה ועדת המכרזים, גינו את החלטת ההנהלה גם בפורום היוצרים הדוקומנטריים והתייצבו לימינו של לנדסברג. "אין ספק שבחישוב מכלול הגורמים איתי לנדסברג הוא האיש המתאים ביותר בשעה זאת להמשיך בתפקיד", אומר לוואלה! ברנז'ה אורי רוזנווקס, יו"ר הפורום. "השילוב בין ניסיונו המוכח והיכרותו העמוקה עם עולם התעודה יחד עם יכולתו להתמודד עם נפתולי הבירוקרטיה של רשות השידור מציבים אותו כמועמד ראוי יחידי בשעה זאת".

"הזזת איתי לנדסברג מתפקידו דווקא בשעה הזו מסמנת את ההיפך מטובת הציבור, היוצרים והשידור הציבורי עליהם אמונים חברי הוועד המנהל ויו"ר רשות השידור", הוסיף רוזנווקס. "לנסברג הוא אדם ראוי ונטול פניות והאופן שבו קברניטי רשות השידור מעבירים אותו שוב ושוב וועדות הוא דבר לא ראוי שמעלה סימני שאלה. אין הרבה חתני פרס סוקולוב ברשת השידור ואין אדם עתיר ניסיון דוקומנטרי כמוהו". הבוקר אף נתלו במסדרונות מחלקת התעודה ברשות מכתבי תמיכה של עובדי המחלקה במנהלם הוותיק.

השעה עליה מדבר רוזווקס, היא תקופת הגשת ההצעות ליצירות דוקומנטריות לרשות השידור, אשר מקצה לכך סכום של כ-10 מיליון שקלים. בעקבות עתירה לבג"ץ שהגישו היוצרים, חוייבה הרשות להקצות את הסכומים ליצירה הדוקומנטרית, וכעת היא מזמינה את היוצרים להגיש לה הצעות לסרטים בודדים ולסדרות.

"ועדת האיתור תצליח לאתר מועמד ראוי ומוכשר לא פחות ממר לנדסברג"

היוצרים זועמים על הזזת לנדסברג מהתפקיד בעת הזו, שכן תאריכי ההגשה של ההצעות נקבעו לחודש יוני, ומיון וקריאת ההצעות לוקחת כשלושה חודשים לפחות. לאחר מכן הפרויקטים צריכים לעבור ועדת התקשרויות, וכן ועדות מו"מ עם היוצרים. "עם ההיכרות עם רשות השידור ומנגנוניה האם יש מצב סביר שאיש שאינו מכיר את המערכת ויכנס לתפקיד הזה יוכל לקדם כעשרים סרטים תיעודיים ועוד מספר סדרות תיעודיות לקראת חתימה עוד בשנת 2012? קשה מאד להניח זאת", אומר גורם המעורב בפרטים. "על מנת לאפשר לרשות השידור לצאת לדרך הרפורמה ברגל ימין ולהוציא את כל ההפקות האלה לדרך עוד השנה חייבים את איתי לנדסברג. הכנסת מועמד חדש בעת הזאת תהיה משולה לזריקת כסף ציבורי", הוסיף הגורם.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "מי שמנהל את רשות השידור זו הנהלת הרשות ומוסדותיה ולא ארגון היוצרים. ברשות השידור בטוחים כי ועדת האיתור שתקום, תצליח לאתר מועמד ראוי ומוכשר לא פחות ממר לנדסברג".

"בימים אלה, שוקדת הנהלת רשות השידור על נוהל התקשרויות חדש ומעודכן כדי לעמוד בדרישות החוק החדש מקור, וכדי להגביר את היצירה ולתת לה ביטוי בשידור הציבורי", הוסיפו ברשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully